תנופה שירותי עבודה (1997) בע''מ, תנופה שירותי אחזקות (1991) בע''מ - דרורי חברה לבנין ופיתוח בע''מ




תנופה שירותי עבודה (1997) בע''מ, תנופה שירותי אחזקות (1991) בע''מ - דרורי חברה לבנין ופיתוח בע''מ

תיק אזרחי 48516/01     22/05/2005 (א)



תיקים נוספים על תנופה שירותי עבודה (1997) בע"מ
תיקים נוספים על תנופה שירותי אחזקות (1991) בע"מ
תיקים נוספים על דרורי חברה לבנין ופיתוח בע"מ




א 48516/01 תנופה שירותי עבודה (1997) בע"מ, תנופה שירותי אחזקות (1991) בע"מ נ' דרורי חברה לבנין ופיתוח בע"מ




1
בתי המשפט
א 048516/01
בית משפט השלום תל אביב-יפו
22/05/2005

כב' השופט דניאל ארנסט

בפני
:

1. תנופה שירותי עבודה (1997) בע"מ

2. תנופה שירותי אחזקות (1991) בע"מ

בעניין:
התובעות
ע"י ב"כ עו"ד גראפי מלכין
נ ג ד
דרורי חברה לבנין ופיתוח בע"מ
הנתבעת
ע"י ב"כ עו"ד נדב שפר
פסק דין
1. תביעה לתשלום שכר עבודה של עובדים זרים.
התביעה הוגשה ע"י חברת כ"א (למעשה שתי חברות שאינן אלא אחת ששינתה שמה, להלן: "התובעת"). לאחר הליכים שונים הוגש כתב תביעה מתוקן שכלל סכום של 58,000 ש"ח עבור העסקת עובדים זרים, וכן 38,000 ש"ח הפרשי ריבית והצמדה.

2. הצדדים הגישו תצהירים ונערך שלב חקירות חלקי. כדי לייעל את הדיון, הסכימו הצדדים להגיש את טענותיהם העובדתיות והמשפטיות בכתב וביהמ"ש יתן

פסק דין
רגיל, בהתחשב בכל החומר, על סמך הסיכומים, ולאחר שהצדדים שמרו כל טענותיהם והיו רשאים לפרטן בסיכומיהם, כולל הכחשות.

3. מנגד, טוענת הנתבעת כי אינה חייבת דבר, שילמה כל מה שהיתה חייבת, ואף מגיעים לה סכומים מהתובעת. לטענתה, שילמה סכום של כ - 40,000 ₪ לעובדים. התשלום היה במקום ובעבור התובעת, לאחר שהתובעת לא שילמה סכומים שונים לעובדים ולכן נאלצה הנתבעת לשלם את הסכומים.

הסכומים שבנדון הם לפי מכתב עו"ד זלבסקי מיום 3.9.97 המתייחס בסעיף 4 שלו לסכום של כ - 44,000 ₪.

4. לנתבעת טענה נוספת והיא שב - 8.10.97 יצא מכתב של התובעת שאינו אלא גמר חשבון ובו דרישה לתשלום 63,125 ₪ ועל חשבון סכום זה שולם סך של 52,664 ₪.
המכתב והתשלום אינם שנויים במחלוקת בין הצדדים.

5. יחד עם זאת, מכחישה התובעת את התשלומים בסך 44,000 ₪ לפי מכתב זלבסקי. התובעת טוענת כי לא היה זה הגיוני לשלם באופן ששולם, ומכאן שהתשלום לא נעשה.
מצד שני טוענת הנתבעת כי יש בידה קבלות של העובדים המאשרות את תשלום הסכומים הנ"ל.

6. במקביל, הגישה הנתבעת תביעה נפרדת לתשלום נזקיה בנושאים שונים, עקב הקשרים שהיו בין הצדדים באותו עניין, אלא שכב' סג"נ לא איחדה את התביעות למרות בקשה היות שהיו מצויות בשלבים שונים. מכאן שאין אני מביע דעה לעניין התביעה השניה, שאיני דן בה. פסק זה מתייחס אך ורק למחלוקת הכספית שבין הצדדים, לפי תביעה זו.

דיון
7. הצדדים הגישו סיכומים בכתב.

הנתבעת טענה בסיכומיה כי התובעת לא עמדה בנטל ההוכחה ולא הוכיחה כי מגיעים לה כספים. הנתבעת טוענת כי הבסיס לתביעה הוא חשבוניות שהוציאה התובעת, אולם אין בחשבוניות אלה כדי להוות הוכחה שהחוב הוא ממשי, היות שהוצאת החשבוניות היא בשליטת התובעת. נטען כי בתביעה לשכר עבודה היה צורך להציג דו"ח שעות מאושר ע"י הנתבעת.

עוד טוענת הנתבעת כי שילמה את אותם סכומים המגיעים ממנה ומה שלא שילמה לא מגיע, נטען כי אין דו"ח שעות מאושר.

8. עוד נטען כי התובעת לא טענה ששילמה לעובדים כספים שלא קיבלה, ממילא לא מגיע לה דבר. בנוסף, הוכחשה הריבית.

עוד טענה הנתבעת כי נגרמו לה נזקים עקב הטיפול הכושל בעובדים בסך 35,000 ש"ח, וכן מחוסר ברירה שילמה הנתבעת, במקום התובעת, משכורות לעובדים בסכום של 159,000 ש"ח.

9. הצדדים הרבו לתקוף זה את זה בסיכומים בטענות של חוסר אמינות, שינוי גרסאות, העדר חשבונות, והעדר הוכחה בנושאים שונים.

10. הנטל הבסיסי להוכחת התביעה מוטל על התובעת. התובעת חייבת להרים את הנטל ברמה של למעלה מ - 50%, דהיינו ברמה של מאזן ההסתברויות. עליה להוכיח כי שילמה כספים לעובדים וכי לא קיבלה מהנתבעת את הכספים ששילמה בצירוף עמלתה, הכל לפי ההסכם שבין הצדדים. לחילופין, עליה להוכיח לפחות, כי גם אם לא שילמה, היתה זכאית לקבל סכומים מהנתבעת. היה עליה להראות מהם הסכומים וכיצד חושבו, וכן שיש לצידם שעות או ימי עבודה ממשיים של העובדים, וכן היתה חייבת להוכיח שהעובדים אכן עבדו באותם ימים אצל הנתבעת, אם לפי דו"ח שעות מאושר, ע"י הנתבעת, ואם בדרך אחרת.
כמובן שאת העובדות הנ"ל היה צורך לפרט בקצרה בסיכומים, באופן שיובן כי התובעת עמדה בנטל ההוכחה.

11. אין בסיכומי התובעת כדי לבסס את העובדות שטענה להן ברמת ההוכחה הנדרשת.

הנתבעת טענה בסיכומיה שהתובעת לא הרימה את נטל ההוכחה. ואכן, התובעת לא הביאה בסיכומיה, או לחילופין הפנתה, לתחשיב של שעות או ימי עבודה כפול שכר העבודה, עם או בלי עמלתה, וכמובן הוכחה שאכן העבודה בוצעה, ברמה של שעות או ברמה של ימי עבודה.
12. לתובעת ניתנה הזדמנות להגיב על הטענה המרכזית הנ"ל בתגובתה לסיכומי הנתבעת, ויתכן שרשאית היתה להשלים את החסר, אם החסירה, אולם הדבר לא נעשה. לטענת הנתבעת בתגובה, אין בכתב ההגנה טענה בדבר חובת הצגת דיווחי שעות ולא היתה מחלוקת באשר לתביעה עצמה.

לעניין זה יש לקבוע כי אין צורך להעלות בכתב ההגנה טענות מפורטות, המתייחסות בצורה ספציפית לאופן הוכחת התביעה. הוכחת התביעה מוטלת תמיד על התובעת, אלא אם יש הודאה בעובדות מצד הנתבעת, אלא שאין הודאה כזו בתיק זה.

13. התובעת, בתגובתה, מפנה לאמור בסעיפים 3 ו - 4 לסיכומיה, אלא שאין בסעיפים אלה דבר מלבד טענות כלליות המתייחסות לנוסח ההסכם שבין הצדדים. אין די בכך שלפי ההסכם יש לשלם תמורת שירותים, אלא יש להראות שהשירותים אכן ניתנו, וכמובן לפי חשבון שעות וימים, המהווה בסיס לחיוב.

14. התובעת מתייחסת בתגובתה לנושאים שונים כגון הכחשת הנזקים שנגרמו לנתבעת וכן התייחסות לנושא הדיור של העובדים, אולם אין בתגובתה משום השלמת החסר לעניין ההוכחה הבסיסית שנדרשה להציג לצורך ביסוס תביעתה.
אין במקרה זה מבנה של הודאה והדחה מצד הנתבעת, אלא טענות הקיזוז באות בנוסף להכחשה.

15. הנתבעת, בתגובתה לתגובה, טוענת כי טענתה העיקרית לא היתה טענת קיזוז, אלא טענה כי שילמה את כל שמגיע ממנה (מפנה לסעיפים 4 ו - 7 לכתב ההגנה), וכן נטען כי על פי הרישומים של הנתבעת, שילמה את כל המגיע.

מכאן שבפני
בית המשפט עומדות טענות סותרות. כדי שבית המשפט יקבל את התביעה, עליו להשתכנע ברמת ההוכחה הנדרשת במשפט אזרחי, כי החוב קיים. במקרה זה לא הראתה התובעת כי התביעה מבוססת, ברמת ההוכחה הנדרשת, וממילא לא עבר הנטל לנתבעת להראות ששילמה.
בנסיבות, כאשר התביעה עצמה לא הוכחה ברמה הנדרשת, אין צורך לדון עוד בטענות של הנתבעת, הנושאות אופי של טענות של הכחשה, קיזוז ופירעון.

16. התוצאה היא שיש לדחות את התביעה.
בנסיבות אין צו להוצאות.
ניתן היום י"ג באייר, תשס"ה (22 במאי 2005) בהעדר הצדדים.

המזכירות תשלח לצדדים.
דניאל ארנסט
, שופט
קלדנית: כהן מיטל.








א בית משפט שלום 48516/01 תנופה שירותי עבודה (1997) בע"מ, תנופה שירותי אחזקות (1991) בע"מ נ' דרורי חברה לבנין ופיתוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 22/05/2005)











תיקים נוספים על תנופה שירותי עבודה (1997) בע"מ
תיקים נוספים על תנופה שירותי אחזקות (1991) בע"מ
תיקים נוספים על דרורי חברה לבנין ופיתוח בע"מ




להסרת פסק דין זה לחץ כאן



הוספת מידע משפטי למאגר
שתפו אותנו במידע משפטי שנוכל להוסיף למאגר שלנו. פסקי דין, כתבי תביעה ו/או הגנה, החלטות וכו' יוספו למערכת ויוצגו באתרנו ובגוגל.


הוסף מידע משפט