קנדיס רודנר - איי-דיגיטל סטור בע''מ
ניתן לקבל מידע נוסף על הצדדים בתיק זה
קנדיס רודנר איי-דיגיטל סטור בע"מ




קנדיס רודנר - איי-דיגיטל סטור בע''מ

תביעות קטנות 2842-01/18     25/07/2018 (תק)



תיקים נוספים על קנדיס רודנר
תיקים נוספים על איי-דיגיטל סטור בע"מ




תק 2842-01/18 קנדיס רודנר נ' איי-דיגיטל סטור בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות בהרצליה



ת"ק 2842-01-18 רודנר נ' איי-דיגיטל סטור בע"מ


תיק חיצוני:


בפני

כבוד הרשם בכיר
אדי לכנר


תובעת

קנדיס רודנר


נגד


נתבעת

איי-דיגיטל סטור בע"מ









פסק דין



עניינה של תביעה זו הוא מחלוקת לעניין טיב התיקון אשר בוצע במכשיר הטלפון של התובעת על ידי הנתבעת.


רקע וטענות הצדדים:
הנתבעת הינה חברה אשר בין היתר משווקת מוצרי
apple
בישראל.
התובעת, קנדיס רודנר
, רכשה מחנות הנתבעת מכשיר סלולרי מסוג
iphone 6s 16gb gold
בתאריך 21/04/2016 (להלן: "הסלולרי").
לטענת התובעת, זמן לא רב ממועד רכישת הסלולרי הרגישה כי סוללת הסלולרי מתרוקנת במהירות ולעיתים אף מבלי שבוצע בו כל שימוש.
לטענת התובעת, לאחר שהבעיה החמירה ונוספו תקלות אשר הקשו את השימוש בסלולרי, פנתה התובעת לנתבעת בתאריך 13/06/2017 וביקשה לתקן את המכשיר הסלולרי.
לטענת התובעת, התקלות חזרו על עצמן פעם אחר פעם והתובעת נאלצה בכל פעם להכניס את המכשיר לתיקון, ובפעמים רבות לשלם על התיקון.
לטענת הנתבעת, התובעת רכשה את הטלפון באפריל 2016 ועליו קיבלה אחריות יצרן למשך שנה, אך בפועל הגיעה לתיקון המכשיר רק ביוני 2017, כמעל שנה לאחר הרכישה.


דיון והכרעה:
אין מחלוקת בין הצדדים כי התובעת נאלצה להגיע לנתבעת מספר פעמים. בחלק מהפעמים שהתובעת הגיעה לנתבעת על מנת לסדר את הבעיה בטעינה ו/או בסוללה לא התבצע חיוב כלל והרכיב הוחלף על חשבון הנתבעת.

התובעת מסרה את הסלולרי לתיקון בתאריכים 13/06/2017,
04/07/2017,
18/09/2017,
15/10/2017,
ובתאריך
21/11/2017.

לאחר תיקונים אלו, אשר בהם הוחלפו סוללות, הוחלף רכיב מתחים, וכמו כן שקע טעינה, בתאריך 28/12/2017 סוללת הסלולרי התנפחה וגרמה להרחקת המסך מהמכשיר.
סך הכל שילמה התובעת על תיקוני המכשיר סך של 998 ₪, אך בפועל מכשירה לא תוקן בצורה משביעת רצון.
מדובר על מכשיר סלולרי שהיה בשימוש מעל שנה ותמה לו תקופת אחריות היצרן.


בדיון שהתקיים בתאריך 22/07/2018, הצדדים חזרו על טענותיהם אשר עלו בכתבי הטענות. נציג הנתבעת אף הציע לתובעת לקבל את המכשיר בשנית על מנת לבדוק מה באפשרותו לעשות, אך הצעה זו לא זכתה לסיום הסוגיה.
מכמות הפעמים והישנות התקלות אני מקבל את טענת התובעת כי איבדה אמון במקצועיות הנתבעת ועל אף ששילמה כפי שנדרשה לשלם בכל פעם סכומים גבוהים התקלה לא נפתרה ועל כן התנגדותה לתת הזדמנות נוספת לנתבעת הינה מוצדקת .
הנתבעת כשלה מלתת פתרון ראוי לתובעת והיתה עליה החובה להבחין בתקלות ולידע את התובעת בדבר אפשרויות לתקלות חוזרות ונישנות.
הנתבעת לא הביאה לדיון את מנהל המעבדה או את הטכנאי ואף לא צירפה את כרטיס התקלות ועל כן לא סיפקה הסבר לכל התקלות והעובדה שהמכשיר שב והתקלקל לאחר התיקון מעביר את הנטל אל הנתבעת להוכיח כי לא התרשלה. חזקה שאילו הטכנאי היה מופיע לדיון היה מעיד לרעת הנתבעת והימנעות מהבאת עד חיוני פועלת לרעת הנתבעת.
הנתבעת לא הרימה את הנטל המוטל עליה ולמעשה השאירה את התובעת בפני
שוקת שבורה ללא טלפון , דבר שאילץ אותה לרכוש מכשיר חדש .
לתובעת נגרם נזק משמעותי , נשא בתיקונים מיותרים , נאלצה להגיע לנתבעת מספר פעמים ונשארה ללא טלפון והכל באשמת הנתבעת אשר לא הבחינה את התקלה .









לאור האמור לעיל, לאחר ששמעתי את הצדדים, הנני קובע כי דין התביעה להתקבל בחלקה.
הנתבעת תשלם לתובעת את סך כל עלויות התיקונים בסך 998 ₪, פיצוי בגין עוגמת הנפש הנסיעות ובזבוז הזמן
בסך 2,500 ₪ בתוספת הוצאות משפט בסך 1,000 ₪.

התשלום יבוצע בתוך 30 ימים.

ניתן להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי תוך 15 ימים ממועד קבלת פסק הדין.





ניתן היום,
י"ג אב תשע"ח, 25 יולי 2018, בהעדר הצדדים.












תק בית משפט לתביעות קטנות 2842-01/18 קנדיס רודנר נ' איי-דיגיטל סטור בע"מ (פורסם ב-ֽ 25/07/2018)











תיקים נוספים על קנדיס רודנר
תיקים נוספים על איי-דיגיטל סטור בע"מ




להסרת פסק דין זה לחץ כאן



הוספת מידע משפטי למאגר
שתפו אותנו במידע משפטי שנוכל להוסיף למאגר שלנו. פסקי דין, כתבי תביעה ו/או הגנה, החלטות וכו' יוספו למערכת ויוצגו באתרנו ובגוגל.


הוסף מידע משפט