זמיר שירותי כח אדם בע''מ - יבגני פיינסוט
ניתן לקבל מידע נוסף על הצדדים בתיק זה
זמיר שירותי כח אדם בע"מ יבגני פיינסוט




זמיר שירותי כח אדם בע''מ - יבגני פיינסוט

בקשות שונות אזרחי 2927/06     06/09/2006 (בשא)



תיקים נוספים על זמיר שירותי כח אדם בע"מ
תיקים נוספים על יבגני פיינסוט




בשא 2927/06 זמיר שירותי כח אדם בע"מ נ' יבגני פיינסוט




1


בתי הדין לעבודה
בית הדין האזורי לעבודה - חיפה
בשא002927/06
(עב 2545/06)
בשא 002930/06
(עב 2546/06)


בפני
:
כב' השופטת עדנה קוטן


06/09/2006



בעניין:
זמיר שירותי כח אדם בע"מ





המבקשת
בתיק בש"א 2927/06

נ ג ד


יבגני פיינסוט





המשיב

בעניין:
שיכון עובדים - חרות הנדסה ומערכות




המבקשת
בתיק בש"א 2546/06

נ ג ד


פיינסוט יבגני




המשיב

החלטה

1. בהחלטה מתאריך 2.7.06, חייבה וועדת התעסוקה (להלן: "הוועדה") עפ"י חוק החיילים המשוחררים (החזרה לעבודה) תש"יט - 1949 (להלן: "החוק") , את שתי המבקשות הנ"ל (להלן:"זמיר" ו"שיכון עובדים"), הדדית, לשלם למשיב מחצית מהסכום של 24,603 ₪ (כל אחת 12,301.50 ₪) בתוספת הוצאות ושכ"ט בסך של 1,000 ₪ ומע"מ, זאת בגין פיטורי המשיב מעבודתו עם שובו משירות מילואים.

2. בבקשותיהן דנן עותרות המבקשות למתן צו לעיכוב ביצוע ההחלטה הנ"ל, משהגישו ערעור על ההחלטה.
הבקשות הוגשו במהלך הפגרה , בתאריך 28.8.06 והגם שהוגשו כבקשות דחופות וחרף העובדה כי המבקשות מיוצגות, לא צורפו תצהירים לתימוכין. ביה"ד אפשר למבקשות לצרף תצהירים, שאם לא כן יורה על מחיקתן.
החלטה זאת ניתנת, אפוא, רק לאחר שצורפו תצהירים לבקשות והן הועברו לתגובת המשיב.

3. הגם שכל אחת מן המבקשות הגישה בקשתה בנפרד, הרי - הואיל ועניינן זהה ומדובר בבקשה לעיכוב ביצועה של אותה החלטה, ניתנת החלטה זאת בהתייחס לשתי הבקשות בשני התיקים שמספריהם נקובים לעיל.

4. המבקשות טענו , כל אחת, בתמצית,כי הסיכויים לקבלת הערעור הם גבוהים וכי קיים חשש כי המשיב יתקשה או לא יהא מסוגל להחזיר את הסכום אם ישולם לו ,ככל שיתקבל הערעור.
לעניין החשש בדבר אי יכולת המשיב להחזיר את הסכום, צירפה כל אחת מן המבקשות תצהיר .
בתצהיר מטעם זמיר , שהוגש בחתימת מזכירת המבקשת, כל שנטען: "יש לנו חשש בלתי מבוטל שהמשיב לא יוכל להחזיר את הכסף אם יקבלו, אם וכאשר הערעור יתקבל".
בתצהיר מטעם שיכון עובדים, שהוגש בחתימת מנהל הפרוייקטים, נאמר לעניין זה:
"למיטב ידיעתי ובהתאם ליעוץ המשפטי שקבלתי, במקרה דנן עולה בבירור מכתבי הטענות המצורפים לערעור, כי צפוי קושי של ממש להשיב את המצב לקדמותו, אם לא יעוכב ביצוע ההחלטה , מאחר ואין למשיב מקום עבודה קבוע והכנסותיו נמוכות משמעותית ביחס לסכום שיהיה עליו להשיב למקרה שהערעור יתקבל".
המבקשות היפנו לסעיף 6ב לכתב התביעה שהוגש ע"י המשיב לוועדה , בו נאמר:
"...הוועדה מתבקשת לזמן את הנתבעים לדין ולחייבים לשלם לתובע פיצוי מתאים בהתאם לשיקול דעת הוועדה ובהתחשב בזמן הרב שהתובע לא עבד. התובע עבד בסולל בונה בחיפה מ 18.12.05 עד 11.1.06 ומלבד זה לא עבד".
5. שיכון עובדים הוסיפה וטענה, כי החלטתה של הוועדה "איננה החלטה של ביה"ד או של בימ"ש , כך שאין להחיל לגביה את הכללים המחמירים החלים על עיכוב ביצוע החלטות של ביה"ד או של ביהמ"ש.

6. המשיב טען בתגובתו , בתמצית, כי הערעור הוגש בחלוף המועד הקבוע לכך בחוק , קרי מעבר ל - 20 ימים מיום קבלת ההחלטה וכי אין כל מקום להתערב בהחלטתה של הוועדה, שהיא מבוססת ומנומקת, מה גם שערכאת ערעור אינה מתערבת בקביעות עובדתיות.

7. אקדים ואומר כבר בשלב זה , כי דין הבקשות - להידחות.
עפ"י ההלכה הפסוקה, "כלל יסודי הוא, כי מי שזכה בדינו זכאי לממש את פרי זכייתו ועיכוב ביצועו של פס"ד הוא בבחינת החריג. הסעד של עיכוב ביצוע פס"ד יוענק בכפוף לכך שיתקיימו שני תנאים מצטברים ועיקרם באלה: שסיכויי הערעור להתקבל אינם משוללי יסוד ושהערכת הנזק היחסי שייגרם למערער-המבקש, ממתן הצו או אי נתינתו, גדול מן הנזק הצפוי למשיב אם יעוכב הביצוע והערעור בסופו של עניין יידחה.
חשש בלבד, שמעלה המבקש והמתבסס על מצבו הקשה של אדם מבחינה כלכלית או חוסר יציבות תעסוקתית - אין בו בלבד - גם אם הוכח - כדי לעכב ביצועו של פסה"ד" (ראה לעניין זה החלטתה המנחה של כב' השופטת ארד, בתיק בש"א 130/03 החברה הישראלית לאשפרה בע"מ נגד יעל אדרי, על הפסיקה המוזכרת בו, החלטה מיום
24.3.03).
(ההדגשות אינן במקור - ע.ק.).

8. במקרה דנן , שעניינו בחיוב כספי, לא מצאתי כל הצדקה לסטות מן הכלל בדבר זכותו של המשיב/הזוכה לממש פרי זכייתו , ללא דיחוי.
לא הובא כל ביסוס לטענתן של המבקשות בדבר אי יכולת פירעון מן המשיב , ככל שיתקבל ערעורן.
ברי , כי אמירה סתמית וכללית בדבר קיומו של "חשש בלתי מבוטל" - לא די בה, מה גם משלא פורט הבסיס לעצם קיומו של חשש כאמור.
9. בהתאם להלכה הפסוקה, כפי שפורטה לעיל , הרי טענה בדבר "אי יציבות תעסוקתית" ו/או הכנסות נמוכות - גם בה לא די , אף עת היא מוכחת . קל וחומר כך בענייננו, משלא הוכחה כלל, בשים לב לכך כי הושתתה על טענה שהועלתה בכתב התביעה אשר הוגש לוועדה ואשר היתה רלבנטית , אם כן, לכל היותר, למועד הגשת כתב התביעה. הנתון בדבר מועד הגשת כתב התביעה לוועדה כלל לא הובא בבקשות דנן ומכל מקום , מעיון במספר לו זכה כתב התביעה (95/05) עולה, כי הוגש, מסתמא, בשנת 2005 (!).

10. באין ראייה פוזיטיבית ממשית בדבר קושי אמיתי ומבוסס לגבות החזר מאת המשיב, ככל שיתקבל ערעורו , אינני נדרשת לבחינת סיכויי הערעור נוכח ההלכה הפסוקה לפיה מדובר בתנאים מצטברים ועל כן , גם אם, אליבא דמבקשות, אין לשלול, על פניו, סיכוי בערעור, אין לעכב את ביצוע ההחלטה בהיעדר בסיס מוצק לטענה שאת המשולם - לא ניתן יהא להשיב.

11. בטרם סיום אוסיף , בהתייחס לטענה אשר הועלתה ע"י המבקשת שיכון עובדים , כי החלטת הוועדה איננה בגדר החלטה/פס"ד של בי"ד וכי על כן אין להחיל לגביה את הכללים המחמירים כפי שנקבעו בפסיקה לעיכוב ביצוע החלטה/פס"ד אשר ניתנו בביה"ד - אין בידי לקבל הטענה.
תשומת לב המבקשת מופנית להוראות סעיף 28 לחוק בו נקבע במפורש, כי צו אשר ניתן ע"י הוועדה בדבר חיוב לתשלום פיצויים עפ"י החוק - "דין הצו, בכל הנוגע להוצאה לפועל כדין

פסק דין
סופי של בימ"ש מוסמך" וכי אין בהגשת ערעור כדי לעכב הביצוע.

12. לסיכום ועל יסוד כל האמור לעיל במצטבר, שתי הבקשות לעיכוב ביצועה של ההחלטה - נדחות.

13. כל אחת מן המבקשות תשלם למשיב הוצאות הליך ביניים זה בסך 800 ₪.

14. משניתנה ההחלטה בבקשות הדחופות הללו, תעביר המזכירות את שני התיקים העיקריים למנ"ת ביה"ד על מנת שייקבעו לדיון בהתאם לתור, עפ"י סבב התיקים הרגיל מסוג זה.

15. שני תיקי הבש"א ייסגרו ברישומי בית הדין.

16. המזכירות תשגר עותק החלטה זאת מיידית לב"כ הצדדים.

ניתנה היום י"ג באלול, תשס"ו (6 בספטמבר 2006) בהעדר הצדדים.

עדנה קוטן
- שופטת



002927/06בשא710 אורלי ש.








בשא בית דין אזורי לעבודה 2927/06 זמיר שירותי כח אדם בע"מ נ' יבגני פיינסוט (פורסם ב-ֽ 06/09/2006)











תיקים נוספים על זמיר שירותי כח אדם בע"מ
תיקים נוספים על יבגני פיינסוט




להסרת פסק דין זה לחץ כאן



הוספת מידע משפטי למאגר
שתפו אותנו במידע משפטי שנוכל להוסיף למאגר שלנו. פסקי דין, כתבי תביעה ו/או הגנה, החלטות וכו' יוספו למערכת ויוצגו באתרנו ובגוגל.


הוסף מידע משפט