סוזי מסעדות בע''מ , מישל קרוצי - עיריית אשדוד , הועדה המקומית לתכנון ובניה אשדוד , ראש עיריית אשדוד, צבי צילקר, יו''ר הועדה
ניתן לקבל מידע נוסף על הצדדים בתיק זה
סוזי מסעדות בע"מ מישל קרוצי

מידע על מישל קרוצי    מידע על עיריית אשדוד    מידע על צבי צילקר    מידע על יור הועדה   



סוזי מסעדות בע''מ , מישל קרוצי - עיריית אשדוד , הועדה המקומית לתכנון ובניה אשדוד , ראש עיריית אשדוד, צבי צילקר, יו''ר הועדה

בקשות שונות אזרחי 1266/08     18/05/2008 (בשא)



תיקים נוספים על סוזי מסעדות בע"מ
תיקים נוספים על מישל קרוצי
תיקים נוספים על עיריית אשדוד
תיקים נוספים על הועדה המקומית לתכנון ובניה אשדוד
תיקים נוספים על ראש עיריית אשדוד
תיקים נוספים על צבי צילקר
תיקים נוספים על יו"ר הועדה




בשא 1266/08 סוזי מסעדות בע"מ , מישל קרוצי נ' עיריית אשדוד , הועדה המקומית לתכנון ובניה אשדוד , ראש עיריית אשדוד, צבי צילקר, יו"ר הועדה




בעניין:

1



בתי המשפט


בית משפט מחוזי באר שבע
בשא 001266/08

עתמ 000294/08

בפני
:
כבוד השופט ברוך אזולאי
-ס.נשיא


22/05/2008



בעניין:
1. סוזי מסעדות בע"מ

2. מישל קרוצי



ע"י ב"כ עו"ד
ג. חיון

המבקשים

נגד



1. עיריית אשדוד

2. הועדה המקומית לתכנון ובניה אשדוד
3. ראש עיריית אשדוד
, צבי צילקר
, יו"ר הועדה





המשיבים


החלטה


מעיון בבקשה עולה אפשרות לכאורה שהסמכות אינה נתונה לבית משפט זה, אלא לבית משפט השלום המוסמך לדון בעבירה שבגינה ניתן הצו המנהלי.
יש אפשרות כי ההסתמכות על סעיף 5(1) לחוק בתי המשפט לענינים מנהליים בהפניה לפריט 10 לתוספת הראשונה אינו חל לכאורה על מקרה זה, שכן נאמר שם "למעט פרק י' עבירות ועונשין", וסעיף 238א(ז)1 לחוק התכנון והבניה כלול בפרק זה.
בנוסף, בסעיף 236 לחוק התכנון והבניה נאמר: "הרואה את עצמו נפגע על ידי צו הפסקה מנהלי רשאי להגיש לבית המשפט המוסמך לדון בעבירה שבגללה ניתן הצו (היינו בית משפט השלום) בקשה לביטול הצו".
באשר להחלטת בית משפט השלום מיום 6.5.08, יש אפשרות לכאורה שחל משגה בהחלטה זאת, אך אילו נאמר באותה החלטה שיש להעביר את הדיון לבית משפט זה, הייתי צריך לדון בכך מכוח הוראת סעיף 79 לחוק בתי המשפט, לפיה "לא יעבירנו עוד", אך משניתנה החלטה למחיקת הבקשה, היה מקום לכאורה להגיש בקשת ערעור על כך ובעקבותיה בקשה לעיכוב ביצוע צו ההריסה המנהלי.
כמו כן, ניתן היה לכאורה לשקול אפשרות להגיש בקשה מחודשת לבית משפט השלום, לאור העובדה שהבקשה הקודמת נמחקה ולא נדחתה, ואולם מן ההיבט המהותי נראה לי כי הרעיון של "לא יעבירנו עוד", מחייב הימנעות מהפניית הפונה לבית המשפט חזרה לערכאה שדחתה את בקשתו מחוסר סמכות, אך הואיל והוראה זאת אינה חלה על מחיקה, כפי שהיה במקרה זה יתכן שמן הדין לכאורה להעביר את הענין חזרה לבית משפט השלום.
במצב זה והואיל והבקשה נראית לי מוצדקת לגופה, ולאור השאלות הנ"ל, נראה לי שניתן וראוי ליתן את הצו הזמני המבוקש, עד למתן החלטה בדיון במעמד הצדדים או עד למתן החלטה אחרת על ידי הערכאה המוסמכת לדון בכך.

לאור זאת, אני נותן צו במעמד צד אחד המורה על עיכוב ביצוע צו ההריסה המנהלי שהוצא ביום 9.4.08 בשעה 8:15 בבוקר, בגין הפרגולה של 240 מ"ר בשטח מסעדת הוריזן בחוף הקשתות באשדוד, וזאת עד למתן החלטה אחרת על ידי בית משפט זה בדיון במעמד הצדדים, או עד למתן החלטה אחרת על ידי בית משפט השלום אם יוחלט להעביר אליו את הדיון, וזאת כפוף להתחייבות עצמית לכל נזק, וערבות צד ג' על סך 25,000 ₪.
כמו כן, מתבקשים הצדדים להתיחס בכתב עד ליום 22.5.08, לשאלות האמורות ולבוא בדברים על מנת לנסות לגבש הסכמה בשאלת הסמכות ואולי גם לגוף הענין.

נקבע לדיון במעמד הצדדים, ביום 25.5.08 שעה 11:00.

ניתנה היום י"ג באייר, תשס"ח (18 במאי 2008) בהעדר הצדדים



ברוך אזולאי
, שופט

ס. נשיא













בשא בית משפט מחוזי 1266/08 סוזי מסעדות בע"מ , מישל קרוצי נ' עיריית אשדוד , הועדה המקומית לתכנון ובניה אשדוד , ראש עיריית אשדוד, צבי צילקר, יו"ר הועדה (פורסם ב-ֽ 18/05/2008)











תיקים נוספים על סוזי מסעדות בע"מ
תיקים נוספים על מישל קרוצי
תיקים נוספים על עיריית אשדוד
תיקים נוספים על הועדה המקומית לתכנון ובניה אשדוד
תיקים נוספים על ראש עיריית אשדוד
תיקים נוספים על צבי צילקר
תיקים נוספים על יו"ר הועדה




להסרת פסק דין זה לחץ כאן



הוספת מידע משפטי למאגר
שתפו אותנו במידע משפטי שנוכל להוסיף למאגר שלנו. פסקי דין, כתבי תביעה ו/או הגנה, החלטות וכו' יוספו למערכת ויוצגו באתרנו ובגוגל.


הוסף מידע משפט