אהרונוב יונה - ניצנים חברה לאבטחה וניהול פרויקטים בע''מ
ניתן לקבל מידע נוסף על הצדדים בתיק זה
אהרונוב יונה ניצנים חברה לאבטחה וניהול פרויקטים בע"מ




אהרונוב יונה - ניצנים חברה לאבטחה וניהול פרויקטים בע''מ

דיון מהיר 3230/05     31/01/2006 (דמ)



תיקים נוספים על אהרונוב יונה
תיקים נוספים על ניצנים חברה לאבטחה וניהול פרויקטים בע"מ




דמ 3230/05 אהרונוב יונה נ' ניצנים חברה לאבטחה וניהול פרויקטים בע"מ




בעניין:

1



בתי הדין לעבודה


בבית הדין האזורי לעבודה
ב ב א ר – ש ב ע
דמ 003230/05

בפני
:
כב' הרשם זיידרמן ישראל



31/01/2006




בעניין:
אהרונוב יונה






התובעת


נ
ג
ד


ניצנים חברה לאבטחה וניהול פרויקטים בע"מ



ע"י ב"כ
עו"ד כרמית אהרון אמונה

הנתבעת

נוכחים
:
התובעת בעצמה
ב"כ הנתבעת
נציג הנתבעת-מר יצחק אבוהן- מנכ"ל הנתבעת
קב"ט הקניון- מר יוסי וקנין-עובד הנתבעת

פרוטוקול

התובעת מעידה לאחר שהוזהרה כדין:
חקירה ראשית:
התחלתי לעבוד בנתבעת מ- 4/9/05. לא עבדתי לפני כן בניצנים.
השכר המגיע לי עבור ספטמבר 2005 הוא 3,300 ₪ וזו מכפלה של שכר המינימום במספר השעות שעבדתי לפי המחברת שאני רשמתי. כל יום מילאתי במחברת את השעות שעבדתי, ואחר כך העתקתי את הרישומים לטבלה שאני מציגה לבית הדין. היו ימים שעבדתי 14 שעות וקיבלתי שכר על פחות שעות. הייתי באה לפי השעה שאמרו לי לבוא, לפעמים בבוקר לפעמים אחר הצהריים. הייתי כל הזמן מגיעה לפני הזמן, אני מחליפה מנקה שמסיימת את המשמרת שלה בשעה 15:00. בבוקר אני מתחילה את המשמרת שלי בשעה 08:00. כשאני מתייצבת לעבודה אני מתייצבת בתוך חדר שהיה בתוך שירותים, ושם אני מחליפה בגדים. המשמרת הייתה אמורה להסתיים בשעה 22:00, אבל היו אומרים לי להישאר יותר זמן. במוקד אין מקרר, אין שולחן וכיסא. את האוכל שלי הייתי קונה או מביאה מהבית, והם היו נותנים לי רבע שעה לאכול כל משמרת. היה חדר קטן ליד השירותים, היה לנו מפתחות לשם. הייתי אוכלת את האוכל בקומת המזון. הייתה לי הפסקה אחת ביום של רבע שעה. בספטמבר 2005 עבדתי 188 שעות. יש ימים שהם לא רשמו, יש ימים שהם שלחו אותי לים המלח, והם לא שילמו לי על היום הזה. ב- 29/9/05 ויקטור, אחראי על עובדי הניקיון מטעם הניצנים,
התקשר אלי בבוקר, ביום שהייתי בחופש, והוא ביקש ממני שאני יבוא לים המלח, כי אין לו אנשים. הוא נתן לי רבע שעה להתארגן והוא אמר שהוא יחכה לי ליד הבית. לקחו אותי לבית מלון בים המלח, עבדתי כחדרנית. צירפו אותי למישהי, כדי שאני יעזור לה, קראו לה מרי, והיא הייתה חדרנית. אני לא יודעת למה ביקשו ממני לעזור לה, הם ביקשו ממני שאני יעזור לה, ואני עזרתי. שמו של מי שהודיע לי הוא ויקטור או פיטר. הייתי שם 10 שעות. לקחו אותי בשעה 08:30 ועבדתי עד 17:00. כל מה שאמרתי זה קשור לחודש ספטמבר 2005. היו מבקשים מאיתנו להגיע רבע שעה לפני תחילת המשמרת. בחודש אוקטובר הם בכלל לא חישבו לי את עמידר. עבדתי בעמידר ב-2/10, 6/10, 9/10 וב- 16/10, כל פעם הייתי שם שעתיים. אני מציגה את דוח אוקטובר 2005.

ב"כ הנתבעת:
כל עובדי הקניון בתחום הניקיון מקבלים חצי שעה הפסקה.

התובעת:
אני קיבלתי רק רבע שעה בכל יום.

ב"כ הנתבעת:
בדרך כלל שמגיעה תביעה כזאת נעשית בחינה של הדברים, אנו לא באים בראש כבד. אין לנו כוונה להתפשר בתיק הזה. נמצא כאן קצין הבטיחות, העובדת הזאת קיבלה חצי שעה הפסקה.

התובעת:
אני מבקשת להציג את הרישומים שערכתי ספטמבר ואוקטובר כנספחים ת/1 ו- ת/2. כמו כן, אבקש לצרף טופס שעות שעשיתי בעמידר בחודש אוקטובר שלא נלקחו בחשבון כנספח ת/3.




החלטה

מוגש ומסומן ת/1- ת/3.

ניתנה היום ב' בשבט, תשס"ו (31 בינואר 2006) במעמד הצדדים.



ישראל זיידרמן - רשם


ב"כ הנתבעת:
התובעת קיבלה את מה שמגיע לה בחודש ספטמבר, היא המשיכה לעבוד בחודש אוקטובר.
התובעת קמה ועזבה.

חקירה נגדית:
לשאלתך, כמה ימים עבדתי בחודש ספטמבר, אני משיבה, שהימים המצוינים בדוח. במשמרת צהריים הגעתי בשעה 14:45 והייתי מסיימת בשעה 22:00. הייתי מגיעה עם מדים מהבית, עליהם כתוב חברת ניצנים. ברבע שעה היה לנו תדריך לאן כל אחד הולך ומה כל אחד עושה, זה היה רבע שעה שכל העובדים היו נוכחים. סופי ערכה את התדריך הזה. זה לא נכון שאחרי שעתיים-שלוש היה סבב של החלפת משמרות. שלא היה לחץ בקומת המזון אז היינו מקבלים את ההפסקה, לא בשעות קבועות. אני לא יודעת כמה עובדות היו איתי במשמרת. כולם קיבלו את התדריך בתחילת המשמרת. בערך היו 7-8 עובדי ניקיון נוספים. הייתי מוצבת בקומת מזון-קרקע. איתי באותה משמרת היו מוצבות באותה קומה שלוש בנות, ועוד 2 גברים. כשהייתי יוצאת להפסקה זה היה לצורך לאכול, הייתי אוכלת בקומה עצמה. הייתי מחפשת לעצמי שולחן ואוכלת. אני לא הסתכלתי מה עשו שאר העובדים, הייתי אוכלת לבד. בכל החודשיים שעבדתי לא קיבלתי חצי שעה הפסקה, זה היה רבע שעה בדיוק. בתאריך 29/9 היו איתי עובדים נוספים חוץ מויקטור או פיטר. הם היו עובדים אחרים של ניצנים אך לא מהקניון. אני יודעת שהם מניצנים כי בתוך ניצנים יש ניצנים ערד, הנציגה של ערד לקחה אותנו מערד לים המלח, נציג ניצנים פיטר/ויקטור לקח אותי מבאר שבע עד ערד, ומערד החלפנו רכב ולקחה אותנו נציגה לים המלח. לקחו אותנו למלון בים המלח, הראשון מביניהם. אני לא זוכרת את השמות של העובדים. העובדים האחרים היו עובדי ניצנים שנאספו בבאר שבע. ההפסקה הייתה לוקחת לי רבע שעה בדיוק. עזבתי את החברה כי ב- 10/10 שהיה צריך להגיע המשכורת של חודש ספטמבר, זה הגיע חודש לאחר מכן. בתלוש ראיתי שהייתה טעות לפי הרישום שאני ערכתי. הגעתי ליוסי, הקב"ט, אמרתי לו שיש בעיה וצריך לבדוק בקשר לשכר, שחסר לי שעות. הוא אמר לי שהוא יבדוק את העניין. אחר כך שהגיע התלוש אני הראתי לו הוא אמר שהכל בסדר, ואם אני לא מרוצה אני יכולה ללכת. אמרתי לו שלפני כן שאני עבדתי ואני רוצה את השעות שעבדתי. אמרתי לו שאם זה ככה, והם לא הולכים לשלם לי את השעות אני אעזוב, אני הודעתי לפני כן. את שכר אוקטובר קיבלתי ב- 10/11. את התלוש עצמו קיבלתי יותר מאוחר במשרדי הנתבעת. את התלוש השני הלכתי לקניון עצמו. אני לא עובדת היום. לא עבדתי אחרי שעזבתי את ניצנים, מאוקטובר 2005. התחלתי לחתום אבטלה. אני לא זוכרת תאריך. אני אחרי צבא וזכאית לדמי אבטלה.

מר יצחק אבוהן:
נותנים לגיטימציה לאנשים לתבוע לחינם. לתובעת כאן אין שום זכות, היא קיבלה חצי שעה הפסקה.

הצדדים :
מודיעים לביה"ד כי בהתאם להמלצתו ולסילוק מלא ומוחלט של כל התביעות ומבלי להודות בכל טענה שהיא, הגענו להסכם פשרה לפיו תשלם הנתבעת לתובעת הפרשי שכר בגין שנת 2005 סך של 275 ₪ (נטו), וזאת בהעברה בנקאית לחשבונה של התובעת בבנק הפועלים סניף 770 מספר חשבון 475507 על שמה של התובעת, שתבוצע ביום 9.2.06.
אי ביצוע התשלום כאמור יגרור חיוב נוסף בשיעור הפרשי הצמדה וריבית חוקית מיום 1/10/05 ועד התשלום המלא בפועל.
מבקשים מביה"ד ליתן תוקף של

פסק דין
להסכם הפשרה .



.........................
...........................

התובעת
ב"כ
הנתבעת ומנהלה


פסק דין

ניתן בזאת תוקף של

פסק דין
להסכם הפשרה דלעיל, ללא צו להוצאות .

ניתן היום, ב' בשבט, תשס"ו (31 בינואר 2006), במעמד הצדדים.


ישראל זיידרמן - רשם









דמ בית דין אזורי לעבודה 3230/05 אהרונוב יונה נ' ניצנים חברה לאבטחה וניהול פרויקטים בע"מ (פורסם ב-ֽ 31/01/2006)











תיקים נוספים על אהרונוב יונה
תיקים נוספים על ניצנים חברה לאבטחה וניהול פרויקטים בע"מ




להסרת פסק דין זה לחץ כאן



הוספת מידע משפטי למאגר
שתפו אותנו במידע משפטי שנוכל להוסיף למאגר שלנו. פסקי דין, כתבי תביעה ו/או הגנה, החלטות וכו' יוספו למערכת ויוצגו באתרנו ובגוגל.


הוסף מידע משפט