תנופה שירותי עבודה 1997 בע''מ - שר התעשייה המסחר והתעסוקה
ניתן לקבל מידע נוסף על הצדדים בתיק זה
תנופה שירותי עבודה 1997 בע"מ שר התעשייה המסחר והתעסוקה




תנופה שירותי עבודה 1997 בע''מ - שר התעשייה המסחר והתעסוקה

בקשת רשות ערעור 329/03     10/09/2003 (ברע)



תיקים נוספים על תנופה שירותי עבודה 1997 בע"מ
תיקים נוספים על שר התעשייה המסחר והתעסוקה




ברע 329/03 תנופה שירותי עבודה 1997 בע"מ נ' שר התעשייה המסחר והתעסוקה





בית הדין הארצי לעבודה

ברע000329/03
1. תנופה שירותי עבודה 1997 בע"מ

2. כח עצמה בע"מ
3. כיוון ודרך שירותי כח אדם בע"מ ה מ ב ק ש ו ת

-

1. שר התעשייה המסחר והתעסוקה

2. מדינת ישראל - משרד התעשיה המסחר והתעסוקה ה מ ש י ב י ם

בשם המבקשות - עו"ד חיים יוגב

בשם המשיבים - עו"ד מיכל נעים
, עוזר לפרקליט מחוז תל אביב (אזרחי); עו"ד איה דויטשר-קורנהאוזר, עוזר ראשי לפרקליט מחוז תל אביב (אזרחי)

ה ח ל ט ה
השופטת נילי ארד
:

1. לפני בקשת רשות ערעור על החלטותיו של בית הדין האזורי בתל אביב מיום 11.8.2003 (השופטת נטע רות ונציגי הציבור אייזנברג ואלדר; בש"א 4074/03), מיום 12.8.2003 (השופטת נטע רות; בש"א 4123/03) ומיום 13.8.2003, אשר דחו את בקשותיהן של המבקשות (להלן: החברות) למתן צו מניעה זמני, במעמד צד אחד, כנגד חילוט הערבויות הבנקאיות שהופקדו על ידן במשרד העבודה והרווחה.

2. בד בבד עם הגשת בקשת רשות ערעור זו, הגישו החברות לבית דין זה גם "בקשה דחופה למתן צו מניעה ארעי במעמד צד אחד" כנגד חילוט הערבויות. בקשה זו נדחתה בהחלטה מיום 17.8.2003. 60221

3. לאחר עיון בבקשת רשות הערעור על נספחיה, בהחלטה מושא הבקשה, בתגובת המשיבים ובתשובת המבקשות לה, הריני מחליטה שלא ליתן רשות ערעור, מן הטעמים המפורטים להלן.

4. חילוט הערובה שהופקדה על ידי המבקשים בענייננו, נעשה על ידי הרשות המוסמכת לכך ומתוקף הסמכות שהוענקה לה בתקנה 6 לתקנות העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם (ערובה), התשנ"ו-1996. בית המשפט העליון עמד, זה מכבר, על תכליתן של תקנות הערובה, במסגרת הכללית של חקיקת חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם, התשנ"ו-1996, לאור השינויים שהתרחשו במערכת יחסי העבודה והתפתחות התופעה של העסקת עובדים באמצעות קבלני כוח אדם, כדלקמן:

"...בחוק קבלני כוח אדם הוא [המחוקק - נ.א.] ביקש להסדיר את 'שוק' קבלני כוח האדם ולקבוע גבולות של אחריות כלפי העובדים. הוטל משטר רישוי, נקבעו דרישות הבאות להבטיח את זכויות העובדים. בין אלה נקבעה הדרישה להמצאת ערובה להבטחת מילוי התחייבויותיו של קבלן כח האדם לעובדיו. דרישה זו באה לאור החשש כי קבלן כוח האדם יפסיק לפתע את פעילותו ויעלם, תוך השארת העובדים - אשר מספרם מגיע לעיתים לאלפים - חסרי כל... התכלית המונחת ביסוד חוק קבלני כוח אדם בכלל והדרישות בעניין הערובה בפרט, הנה תכלית ראויה. היא נועדה להבטיח את זכויות העובד ורווחתו. היא באה למנוע פגיעה חמורה בבטחון הסוציאלי של העובד..." (בג"צ450/97 תנופה שירותי כוח אדם ואחזקות בע"מ ואח' נ' אלי ישי, שר העבודה והרווחה, פ"ד נב(2) 433).

ההחלטות מושא הבקשה שלפנינו עולות בקנה אחד עם פסיקתו של בית המשפט העליון ושל בית דין זה, ויש בהן כדי להגשים את התכלית לשמה הותקנו התקנות, בכל הנוגע להפקדת ערובה על ידי חברות כוח אדם, וחילוטה.

5. הלכה פסוקה היא מקדמת דנא, כי החלטה אם ליתן סעד זמני אם לאו, מסורה לשיקול דעתה של הערכאה הדנה בהליך. ככלל, אין ערכאת הערעור נוהגת להתערב בשיקול דעתו של בית הדין האזורי בכל הנוגע למתן סעד זמני או לאי נתינתו, אלא אם שיקול הדעת הופעל שלא כהלכה (דב"ע נה/247-3 המרכז הרפואי שערי צדק - ד"ר אורלי פרט, פד"ע כט 244).
6. בענייננו, החלטתו של בית הדין האזורי מבוססת היטב ומנומקת כהלכה ואין בידי המבקשות להצביע על פגם המצדיק התערבותו של בית דין זה, כערכאת ערעור, בהחלטתו של בית הדין קמא.
למעלה מכל אלה יוטעם כי, לעת הזאת, הסעד המבוקש אינו רלוונטי עוד. שכן, עובר להגשת הבקשה חולטה הערבות לידי המדינה.

7. אם וככל שבית הדין האזורי יגיע למסקנה כי סכום הערבות חולט ביתר, כטענת המבקשות, יש בידו ליתן כל סעד אשר ימצא לנכון לתיתו בתום הדיון בתובענה העיקרית - ככל שתוגש - לאור המסכת הראייתית השלמה שתבוא בפני
ו.

8. סוף דבר - הבקשה נדחית.
המבקשות ישלמו למשיבים הוצאות בקשה זו בסך 2,500 ש"ח בתוך 30 יום מהיום, שאם לא כן ישא סכום זה הפרשי הצמדה ורובית כחוק, מהיום ועד לתשלום בפועל.

ניתנה היום, י"ג אלול תשס"ג (10 ספטמבר 2003), בהעדר הצדדים.


נילי ארד

שופטת








ברע בית הדין הארצי לעבודה 329/03 תנופה שירותי עבודה 1997 בע"מ נ' שר התעשייה המסחר והתעסוקה (פורסם ב-ֽ 10/09/2003)











תיקים נוספים על תנופה שירותי עבודה 1997 בע"מ
תיקים נוספים על שר התעשייה המסחר והתעסוקה




להסרת פסק דין זה לחץ כאן



הוספת מידע משפטי למאגר
שתפו אותנו במידע משפטי שנוכל להוסיף למאגר שלנו. פסקי דין, כתבי תביעה ו/או הגנה, החלטות וכו' יוספו למערכת ויוצגו באתרנו ובגוגל.


הוסף מידע משפט