עמנואל שולמית - פרדייס עסקי רכב בע''מ, טכנו טסט שירותי רכב בע''מ, טכנט טסט טכנולוגיה מתקדמת לרכב 1996




עמנואל שולמית - פרדייס עסקי רכב בע''מ, טכנו טסט שירותי רכב בע''מ, טכנט טסט טכנולוגיה מתקדמת לרכב 1996

תיק אזרחי 21710/05     13/04/2008 (א)



תיקים נוספים על עמנואל שולמית
תיקים נוספים על פרדייס עסקי רכב בע"מ
תיקים נוספים על טכנו טסט שירותי רכב בע"מ
תיקים נוספים על טכנט טסט טכנולוגיה מתקדמת לרכב 1996




א 21710/05 עמנואל שולמית נ' פרדייס עסקי רכב בע"מ, טכנו טסט שירותי רכב בע"מ, טכנט טסט טכנולוגיה מתקדמת לרכב 1996




בעניין:
38



בתי המשפט



בית משפט השלום חיפה
א
021710/05


בפני
:
כב' השופטת קראי-גירון ישראלה
תאריך:
13/04/2008




בעניין
:
עמנואל שולמית


ע"י ב"כ עו"ד
ש.
צמרת


התובעת



נ
ג
ד




1 . פרדייס עסקי רכב בע"מ
2 . טכנו טסט שירותי רכב בע"מ

3 . טכנט טסט טכנולוגיה מתקדמת לרכב 1996



ע"י ב"כ עו"ד
ב. ח'ורי


הנתבעים


פסק דין
א.
מבוא
1.
בתביעה שבפני
עותרת התובעת לחייב הנתבעות 2 ו-3 לשלם לה פיצוי בגין נזק שנגרם לה עקב שירותים לקויים שנתן לה ע"י הנתבעת במהלך בדיקת רכב אותו ביקשה התובעת לרכוש שירותים שגובלים, לטענתה, בתרמית ובהונאה. התובעת טוענת כי כתוצאה ממעשי ומחדלי הנתבעות 2 ו-3 הועלם ממנה מידע חשוב לגבי הרכב לרבות העובדה כי הרכב עבר תאונה קשה והוכרז כאובדן להלכה. נטען כי לו הועבר מידע זה אליה בטרם ביצוע עסקת רכישת הרכב היתה נמנעת מרכישתו ובסופו של דבר נגרמו לה נזקים בגין הצורך למכור הרכב לאחר בפחות מערכו והוצאת שהוציאה לצורך בדיקת הרכב וניהול הליכי המשפט.

2.
מלכתחילה הוגשה תביעת התובעת בבית משפט לתביעות קטנות וזו הועברה לדיון בפני
לאחר שכב' השופט אנגל קבע ביום 15.12.05, כי לאור מורכבות התביעה יש להעביר שמיעת העניין לבית משפט שלום. כן ציין, כי מלכתחילה הוגשה תביעת התובעת גם כנגד החברה ממנה רכשה התובעת את הרכב נשוא התביעה.

3.
ביום 17.7.07, הושג בין התובעת והנתבעת 1 הסכם אשר קיבל תוקף של

פסק דין
לפיו תביעת התובעת כנגד הנתבעת 1, היא החברה ממנה נרכש הרכב, תבוטל כנגד תשלם סך של 55,000 ₪.



4.
אין מחלוקת בין הצדדים, כי:
i
.
ביום 25.12.04, בקשה התובעת מבן זוגה לשעבר מר אמנון עמנואל לרכוש בעבורה רכב שהוצא למכירה במגרש השייך לנתבעת 1 וזה אכן אתר רכב כזה.
ii
.
ביום 26.12.04, בוצעה לרכב בדיקה במכון טכנו טסט בטירת הכרמל אשר לטענת התובעת שייך ו/או מנוהל ע"י מי מהנתבעות 2 ו-3. הנתבעות 2 ו-3 טוענת כי המכון בו נבדק הרכב נשוא התביעה שייך לחברה אחרת שאינה אחת מבין שתי החברות הנתבעות והיא חברת טכנו טסט טכני חשמל טכנולוגיה מתקדמת לרכב (96) בע"מ ורק משום כך דין התביעה להדחות.
iii
.
בתום בדיקת הרכב אשר בוצעה לטענת ב"כ נתבעים ע"י שני בוחנים שונים פירט אחד הבוחנים בפני
התובעת ובן זוגה בעל פה את ממצאי הבדיקה. נטען כי בשל תקלה במחשב לא הודפס דוח הבדיקה בו ביום וזה נמסר לתובעת כשהוא מודפס מספר ימים לאחר מכן. לטענת התובעת ביום 31.12.04.
iv
.
אין מחלוקת כי התובעת הסכימה לרכוש הרכב כבר ביום 26.12.04, המועד בו נערכה לו הבדיקה, מבלי להמתין לדוח מודפס של הבדיקה. עוד אין מחלוקת כי התובעת לא פנתה לאחר בדיקת הרכב למוסך מורשה לבדוק משמעות הליקויים שנמצאו ברכב או לשמאי כדי לבדוק ערך ליקויים אלו.

5.
יובהר כי לטענת התובעת הסכימה לרכוש את הרכב לאחר שקיבלה הערכה מבוחנים שעבדו במכון בו נבדק הרכב כי מצב הרכב תיקון מלבד ליקויים הקשורים לבלאי סביר שהוערכו על ידם ב-2,000 ₪. יובהר כי בן זוגה של התובעת בתצהירו ובעדותו הבהיר כי הערכת שווי התיקונים לרכב נעשתה ע"י עובד מוסך הצמוד למכון ושייך גם הוא לנתבעות 2 ו-3 ולא ע"י הבוחן. עוד נטען ע"י התובעת כי עובדי המכון/מוסך הציגו מצגי שווא בקשר לתקינות הרכב ולכדאיות העסקה ורק בשל כך בחרה לרכוש הרכב אשר אח"כ הוברר, כי היו בו תקלות חמורות מעבר לאלו שצויינו בעת בדיקת הרכב וכי דו"ח בדיקה זה היה רשלני חסר והציג מצגים לא נכונים.

6.
מאידך יובהר כי כל טענות התובעת נדחו ע"י בוחן הרכב ועובדי מכון הבדיקה שהיו מעורבים בענין. אלו טענו שהציגו מצג נכון באשר למצב הרכב, לא נתנו כל המלצה באשר לביצוע העסקה והפנו התובעת לקבל חוות דעת שמאי או מוסך מורשה.


i
.

.

.
.







א בית משפט שלום 21710/05 עמנואל שולמית נ' פרדייס עסקי רכב בע"מ, טכנו טסט שירותי רכב בע"מ, טכנט טסט טכנולוגיה מתקדמת לרכב 1996 (פורסם ב-ֽ 13/04/2008)











תיקים נוספים על עמנואל שולמית
תיקים נוספים על פרדייס עסקי רכב בע"מ
תיקים נוספים על טכנו טסט שירותי רכב בע"מ
תיקים נוספים על טכנט טסט טכנולוגיה מתקדמת לרכב 1996




להסרת פסק דין זה לחץ כאן



הוספת מידע משפטי למאגר
שתפו אותנו במידע משפטי שנוכל להוסיף למאגר שלנו. פסקי דין, כתבי תביעה ו/או הגנה, החלטות וכו' יוספו למערכת ויוצגו באתרנו ובגוגל.


הוסף מידע משפט