אלו עוז בע''מ - איסכור תעשיות אלמוניום 1993 בע''מ
ניתן לקבל מידע נוסף על הצדדים בתיק זה
אלו עוז בע"מ איסכור תעשיות אלמוניום 1993 בע"מ




אלו עוז בע''מ - איסכור תעשיות אלמוניום 1993 בע''מ

בקשות שונות אזרחי 164970/03     23/09/2003 (בשא)



תיקים נוספים על אלו עוז בע"מ
תיקים נוספים על איסכור תעשיות אלמוניום 1993 בע"מ




בשא 164970/03 אלו עוז בע"מ נ' איסכור תעשיות אלמוניום 1993 בע"מ




1
בתי המשפט
בשא164970/03
הוצל"פ 2-03-29869-01
בית משפט השלום תל אביב-יפו
23/09/2003
תאריך:
כב' השופט אהוד שוורץ

בפני
:

אלו עוז בע"מ

בעניין:
המבקשת
עו"ד פן גיא

ע"י ב"כ עו"ד
נ ג ד
איסכור תעשיות אלמוניום 1993 בע"מ
המשיבה
עו"ד רובננקו גיורא

ע"י ב"כ עו"ד
החלטה
זו החלטה בבקשת הרשות להגן, שהגישה המבקשת כנגד הבקשה לביצוע שיקים על סך 240,295 ₪ קרן שהגישה נגדה המשיבה בהוצל"פ.

הפרקליטים המלומדים סיכמו בפני
י וכעת ניתנת החלטתי על פי החומר שבתיק, התצהיר ונספחיו שבשלב זה יש לראות האמור בו כבלתי נסתר, ובהעדר חקירה נגדית לגביו. יש לבדוק האם התשתית העובדתית בתצהיר כפי שהיא, מעמידה הגנה שטרית כנגד בקשת הביצוע.

טענת ההגנה העיקרית הינה טענת קיזוז. בעניין זה המשיבה טוענת שאין מדובר באותם צדדים, אלא בגופים נפרדים - המבקשת, מושכת השיקים, מול גוף אחר ושונה, הטוען לנזקים ואין תשתית מספקת להרמת מסך. המבקשת טוענת שמדובר באותם צדדים, וזאת לאור התכלית המסחרית שפורטה, שלא טענה לכשלון תמורה מבחינת המבקשת, מכיוון שברור שהמבקשת מסרה את השיקים בגין הזמנת אלום תריס שהינה חברה קשורה בבעלות מלאה של אותו אדם, כמו המבקשת.

לאחר שמיעת הצדדים, אני מחליט כי יש לאפשר למבקשת, בנסיבות כאן, להעלות טענת קיזוז כנגד בקשת הביצוע וכי הדיבור "צדדים" שבסע' 53 לחוק החוזים (חלק כללי) חל כאן לגבי המבקשת ואלום תריס. הגם שמדובר באופן פורמלי בשתי חברות שונות. לא נסתר בשלב זה כי המבקשת מסרה את השיקים עבור החשבוניות, שהוצאו לאלום תריס וצורפו לבקשה, לא היתה עסקה אחרת בין המבקשת לבין המשיבה ולמעשה שמשה כזרועה הארוכה של אלום תריס, לצורך ביצוע התשלום עבור הזמנת אלום תריס. אני מקבל שאם נגיע למסקנה אחרת, אזי עומדת למבקשת טענת כשלון תמורה, שכן לא הזמינה ולא סופקו לה מוצרים ע"י המשיבה, עיינתי בבש"א מחוזי ת"א 22193/01, אפל דוד נ' אלומיניום החזקות (א.ה.) בע"מ, בסע' 14 להחלטה, שם נדחתה טענת קיזוז בגין חוב של מי שאינו המשיב בהתנגדות. נקבע בנסיבות שם שהמשיבה לא התחייבה לשלם עמלה למבקש ולכן אין מה לקזז מחובו למשיבה. במקרה שבפני
י אני סבור, כאמור, שהתשלום בגין הסחורה שנמכרה לאלום תריס נעשתה באמצעות השיקים כאן של המבקשת, מדובר בחברות קשורות ובאספקה אחת, כך שלמבקשת עומדות כל טענות ההגנה שעומדות לאלום תריס.

מכאן שיש לבדוק אם טענת הקיזוז עומדת למבקשת לגופה. בעניין זה אני סבור שאין בפני
י טענת קיזוז אפשרית, שכן אין מדובר בעסקה אחת, ואין מדובר בחיובים קצובים, על פי סע' 53 הנ"ל, ניתן לבצע קיזוז בגין סכומים לא קצובים, רק אם מדובר באותה עסקה, חיובים קצובים ניתן לקזז גם שלא מדובר באותה עסקה.

כאמור, לדעתי, אין מדובר בעסקה אחת. לפי החשבוניות והפירוט בתצהיר, מדובר בתמורת משלוחים משנת 2002, מחד, כאשר טענת הקיזוז לפי הפירוט שבסע' 22 והתשתית העובדתית הקודמת לה, מתייחסת לנזקים בגין הפרת הסכם המסגרת משנת 98' בקשר לאספקת סרטי אלומיניום. אין מדובר במקרה דנן בשטר חוב שניתן להבטחת הסכם המסגרת, שאז היה מדובר בעסקה אחת, אלא מדובר בטענות להפרת עסקת המסגרת, ההתקשרות הראשונית, שהיא עסקה נפרדת מן המשלוחים הספציפיים נשוא החשבוניות והשיקים כאן, שנעשו מספר שנים לאחר הסכם המסגרת, מכאן שאם המבקשת רוצה לטעון לקיזוז נזקים כאן - עליה להראות כי מדובר בסכומים קצובים, שכן אין מדובר באותה עסקה וכאמור, עיון בפירוט הנזקים הנטענים מלמד שאין מדובר בנזקים קצובים, אלא בנזקים הטעונים הוכחה, כימות, ואינם בגדר פעולה חשבונאית פשוטה.

לעניין זה אני מפנה להחלטתי שניתנה בתיק בש"א 110601/00, בימ"ש השלום בת"א, ביום 25.12.02 בעניין א-ת כל קשר בע"מ נ' מעריב הוצאת מודיעין בע"מ ולאסמכתאות הנזכרות בה בסע' 2 לגבי ההבחנה בין עסקת מסגרת ומשלוח ספציפי לעניין דיני קיזוז ו"עסקה אחת". על אותה החלטה הוגש ערעור בתיק בש"א 152396/03, שלום ת"א, כב' השופטת אלמגור, בהחלטה מיום 1.9.03 נדחה הערעור.
לאור כל האמור, אני מחליט שהמבקשת רשאית, עקרונית, לטעון טענת קיזוז, יחד עם זאת, בנסיבות כאן והגם שהמצהיר לא נחקר, הואיל ואין מדובר בטענת קיזוז לגבי אותה עסקה, אין הטענה יכולה לעמוד למבקשת. לא ראיתי תשתית עובדתית מספקת לטענה אפשרית זולת טענת הקיזוז. נוכח האמור, אני מחליט לדחות את הבקשה, הליכי ההוצל"פ יימשכו כסדרם והמבקשת תשלם למשיבה הוצאות הדיון בעניין, בסך 10,000 ₪ + מע"מ צמוד ונושא ריבית כחוק.

המזכירות תשלח העתק ההחלטה לב"כ הצדדים.

ניתנה היום כ"ו באלול, תשס"ג (23 בספטמבר 2003) בהעדר הצדדים.

א.שוורץ - שופט








בשא בית משפט שלום 164970/03 אלו עוז בע"מ נ' איסכור תעשיות אלמוניום 1993 בע"מ (פורסם ב-ֽ 23/09/2003)











תיקים נוספים על אלו עוז בע"מ
תיקים נוספים על איסכור תעשיות אלמוניום 1993 בע"מ




להסרת פסק דין זה לחץ כאן



הוספת מידע משפטי למאגר
שתפו אותנו במידע משפטי שנוכל להוסיף למאגר שלנו. פסקי דין, כתבי תביעה ו/או הגנה, החלטות וכו' יוספו למערכת ויוצגו באתרנו ובגוגל.


הוסף מידע משפט