מדינת ישראל - אבן הכתר, צמרת השרון 2000 בע''מ, ב.ד.פ מסחר בע''מ, בנבנישתי יוסף
ניתן לקבל מידע נוסף על הצדדים בתיק זה
אבן הכתר צמרת השרון 2000 בע"מ ב.ד.פ מסחר בע"מ בנבנישתי יוסף

מידע על אבן הכתר    מידע על בנבנישתי יוסף   



מדינת ישראל - אבן הכתר, צמרת השרון 2000 בע''מ, ב.ד.פ מסחר בע''מ, בנבנישתי יוסף

פלילי 3533/02     23/02/2004 (פ)



תיקים נוספים על אבן הכתר
תיקים נוספים על צמרת השרון 2000 בע"מ
תיקים נוספים על ב.ד.פ מסחר בע"מ
תיקים נוספים על בנבנישתי יוסף




פ 3533/02 מדינת ישראל נ' אבן הכתר, צמרת השרון 2000 בע"מ, ב.ד.פ מסחר בע"מ, בנבנישתי יוסף





מדינת ישראל

בעניין:
המאשימה
נ ג ד
1 . אבן הכתר

2 . צמרת השרון 2000 בע"מ

3 . ב.ד.פ מסחר בע"מ

4. בנבנישתי יוסף
הנאשמים
נוכחים:
בא כוח המאשימה: עו"ד פיינר

הנאשם 4: באמצעות הליווי
בא כוח הנאשם: עו"ד מנע דוד
פרוטוקול
הבהרת ביהמ"ש:
בהמשך לאי הבהירויות ששוקפו בפרוטוקול הדיון הקודם, בסופו, הצדדים הואילו להבהיר כעת למה בדיוק הגיעו, מה המוסכות ביניהם וזאת על מנת להסיר כל מכשלה ואי הבנה.

ב"כ התביעה:
בדיון הקודם למעשה התגבש איזה שהוא הסכם בין הצדדים וחשבנו שניתן יהיה לטעון ולגמור את התיק באותו מועד. עוד באותו בוקר סגרנו את עיקריו של הסדר הטיעון ומאחר וחברי וביהמ"ש וגם אנוכי סברנו שניתן יהיה לסיים את התיק באותו מועד, לא נחתם הסדר טיעון בכתב. מאחר והדיון הופסק ואנו שבנו למשרד, ניסחתי הסדר טיעון לפרטיו והעברתי אותו לצד השני, נרשם בין היתר שבמידה והעונש יחרוג לחומרה או לקולא מהסדר הטיעון תהיה שמורה בידי הצדדים זכות ערעור.
באותו שלב הודיע לי עו"ד מנע שמרשו מסרב לחתום על הסדר הטיעון בנוסחו זה וכך הופסקו ההליכים באותו מועד.

עו"ד מנע:
אין לי בעיה שהסדר הטיעון יהיה כפי שהתחלנו להקריא לביהמ"ש בדיון שעבר.

לאחר הפסקה הצדדים מגישים לביהמ"ש הסדר טיעון חתום ע"י נציג התביעה, הסנגור והנאשם מס' 6. מסומן במ/1.

הצדדים:
אנו עותרים במשותף לביהמ"ש לקבל את תנאי הסדר הטיעון.

הנאשם:
אני מודה בעובדות ובאישומים, כל זאת לאחר שהובהר לי ע"י ביהמ"ש וע"י הסנגור כי ביהמ"ש אינו כפוף להסכמות, ואני מודע לכך.

התובעת:
אבקש להרשיע.
הכרעת דין
(לכל הנאשמים)

בהסתמך על הודאת הנאשם שהינו מנהל ואורגן של נאשמות 3-1 (אבן הכתר
ע.מ. 03231168, צמרת השרון 2000 בע"מ
ע.מ. 512901224, ב.ד.פ. מסחר בע"מ ע.מ. 512684176) בעבירות הבאות כמפורט להלן: אישום 1 כל הנאשמים לרבות נאשם 4 מר בנבנישתי, בעבירות הבאות:

1. 109 עבירות לפי ס' 117 (ב) (3) ביחד עם סעיף 117 (ב 2) (3) לחוק מע"מ, תשל"ו-1975. הוצאת חשבוניות מס או מסמכים הנחזים להיות חשבוניות מס מבלי שעשה או התחייב לעשות עסקה שלגביה הוצאו החשבוניות או המסמכים האמורים, כל זאת בנסיבות מחמירות.

2. 8 עבירות לפי ס' 117 (ב) (7) לחוק מע"מ. שינוי פנקס ומסמך אחר שנדרש הנאשם לנהל או למוסרו כל זאת בנסיבות מחמירות ובמטרה להתחמק מתשלום מס, כל זאת בנסיבות מחמירות.

3. 14 עבירות לפי ס' 117 (ב) (4) במשולב עם סעיף 117 (ב 2) (3) לחוק מע"מ, ניכוי מס בלי שיש לכך מסמך כאמור בסעיף 38 לחוק, כל זאת בנסיבות מחמירות.

4. עבירה אחת של ניהול פנקסי חשבונות כוזבים או רשומות אחרות כוזבות כל זאת בנסיבות מחמירות. עבירה אחת על סעיף 117 (ב) (6) במשולב עם סעיף 117 (ב 2) (3) לחוק מע"מ.

5. הסתרת פנקס או מסמך אחר שנדרש לנהלם או למוסרם, עבירה אחת לפי ס' 117 (ב) (7) לחוק מע"מ.

6. אי ניהול פנקסי חשבונות או רשומות אחרות שנדרש לנהל עפ"י דין כל זאת אגב שימוש במרמה או תחבולה ובמטרה להתחמק מתשלום מס בנסיבות מחמירות. עבירה אחת לפי סעיפים 117 (א) (7) במשולב עם סעיף 117 (ב) (8) לחוק וביחד עם סעיף 117 (ב 2) (3) לחוק.

כאשר הנאשם שבפני
נאשם בנוסף גם בעבירה לפי ס' 119 לחוק מע"מ.

באישום השני המתייחס לנאשמים צמרת השרון ומר בנבנישתי, יואשמו כל אחד מהם בביצוע העבירות הבאות:

1. הוצאת חשבוניות מס או מסמכים הנחזים להיות חשבוניות מס וזאת מבלי שעשו או התחייבו לעשות עסקה שלגביה הוצאו החשבוניות או המסמכים האמורים, כל זאת בנסיבות מחמירות. סה"כ 58 עבירות על סעיף 117 (ב) (3) במשולב עם סעיף 117 (ב 2) (3) לחוק מע"מ.

2. שינוי פנקס או מסמך אחר שנדרש לנהל או למסור כל זאת בנסיבות מחמירות ובמטרה להתחמק מתשלום מס, סה"כ 2 עבירות לפי ס' 117 (ב) (7) לחוק מע"מ.

3. 9 עבירות של ניכוי תשומות ללא מסמך מגבה כנקוב בהוראות סעיף 38 להוראות חוק מע"מ ובנסיבות מחמירות, קרי 9 עבירות לפי ס' 117 (ב) (4) במשולב עם ס' 117 (ב 2) (3).

4. הסתרת מסמך אחר או פנקס שנדרש לנהלם או למוסרם עביר ה לפי ס' 117 (ב) (7) לחוק.

5. אי ניהול פנקסי חשבונות או רשומות אחרות עפ"י דין, כל זאת תוך שימוש במרמה או תחבולה ובמטרה להתחמק מתשלום מס, ובנסיבות מחמירות. עבירה לפי ס' 117 (א) (7) ביחס עם סעיף 117 (ב) (8) לחוק וביחד עם סעיף 117 (ב 2) (3).

כאשר נאשם 4 בנוסף גם עבירה לפי סעיף 119 לחוק.

אשר לאישום השלישי, המתייחסת לנאשמת 3 ב.ד.פ. ולנאשם בנבנישתי יורשעו כל אחד מהנאשמים בעבירות הבאות:

1. הוצאת חשבונית מס או מסמכים הנחזים כחשבונית מס, מבלי שעשו או התחייבו לעשות עסקה שלגביה הוצאו החשבוניות או המסמכים, כל זאת בנסיבות מחמירות. סה"כ 167 עבירות על סעיף 117 (ב) (3) יחד עם סעיף 117 (ב-2) (3) לחוק.

2. אי ניהול פנקסי חשבונות או רשומות אחרות עפ"י דין כל זאת תוך שימוש במרמה או תחבולה במטרה להתחמק מתשלום מס ובנסיבות מחמירות, עבירה אחת על סעיף 117 (א) (7) ביחד עם סעיף 117 (ב) (8) ועם סעיף 117 (ב-2) (3) לחוק.

3. הסתרת פנקס או מסמך אחר שנדרשו לנהלם או למוסרם עפ"י דין עבירה אחת לפי ס' 117 (ב) (7) לחוק מע"מ כשנאשם 4, מר בנבנישתי יואשם בנוסף גם בעבירה לפי ס' 117 לחוק מע"מ.

ניתן היום א' באדר, תשס"ד (23 בפברואר 2004) במעמד הצדדים.
_____________
חנן אפרתי, שופט

ב"כ התביעה טוענת לעונש:
מדובר בנאשם שהודה בעבירות כולן בנסיבות מחמירות כשהבסיס העיקרי הוא הוצאה ושימוש בחשבוניות מס פיקטיביות. לאחר שמיעה של חלק קטן ביותר מראיות התביעה, החליט הנאשם להודות בכתב האישום, ובכך חסך זמן רב מהתביעה ומביהמ"ש. זה היה הבסיס העיקרי שהניע את התביעה להגיע איתו להסדר טיעון. התביעה סבורה כי בעונשים שעתרנו במשותף שיגזרו על הנאשם והנאשמות האחרות, בחלקו יש בו כדי לשמש איזון הולם בין היות חשבוניות הפיקטיביות מכת מדינה אחת, לאינטרס הציבור וייעול הדיונים מחד. כוונתי לכך שאנו נעתור במשותף שעל הנאשם בנבנישתי יוטלו 40 חודשי מאסר בפועל, כאשר אנו נעתור למאסר על תנאי ארוך וממושך בכל הנוגע לעבירות מע"מ וזאת כדי להרתיעו ובאשר לקנס אנו מבקשים שיוטל קנס על הנאשמות 3-1 בידיעה שקנס זה למעשה הוא לאות מתה מאחר והחברות אמנם לא נמחקו, אך הן לא פעילות ולא נראה כי יהיה ניתן לגבות את הקנס.
באשר לנאשם 4 אנו מבקשים מביהמ"ש שיטיל עליו קנס הולם את חומרת העבירות.

ב"כ הנאשם 4 טוען לעונש:
אני מבקש לציין בפני
ביהn"ש שהתיק לא נוהל והנאשם קיבל את כתב האישום כמות שהוא ולא ניסה לערור עליו. הנאשם היה מוכן להביא את כל המידע הרלבנטי לרשויות המס בתיק זה. הנאשם הסתמך בשוק האפור, היה לו שותף פלסטינאי שבתחילת האינתיפאדה עשה לו עוקץ וקשה לגבות את הכספים מבחינות ביטחוניות. הוא קיבל בעסקת טיעון אחרת שהרבה יותר קלה מכתב אישום זה כי לא היה לו כסף לשלם קנס, גזרו עליו 34 חודש. צריך לזכור שלנאשם יש 3 בנות, הוא צריך לשלם מזונות מהכלא. צריך להמשיך ולפרנס את משפחתו.
בעבירות מסוג זה ובסכומים מסוג זה בניהול משפט עד הסוף, אנשים קיבלו פחות מ-40 חודש. יש שורה שלמה של פסקי דין בעניין זה. הנאשם קיבל 40 חודש. הנאשם שירת שירות צבאי מלא, ועשה שירות מילואים, הוא סובל מסוגרת ולחץ דם גבוה. אני חושב שהעונש הכבד של 40 חודש הוא כבד. מדובר בתקופה שהיא מעל ל-3 שנים. לכן, אני מבקש מביהמ"ש שיתחשב בכל הדברים ושיוטל עליו קנס כספי נמוך.

ב"כ התביעה:
בתשובה לביהמ"ש המחדל לא הוסר ולא התקבלו כספים.

הנאשם:
אני הודאתי בכל האשמה, ואני מבקש את רחמי ביהמ"ש. אם הייתי מנהל את המשפט לא היינו מגיעים לסכומים האלה כי רוב החומר נמצא אצלי, נכון שלא מסרתי אותו מלכתחילה. בקשר לקנס - אבקש מביהמ"ש להתחשב בי, היתה לי בעיה עם שותף ערבי שנעלם לי לגמרי ובעקבות כך אין לי כלום.
גזר דין

בפני
נאשם ללא הרשעות קודמות תקפות, הנאשם ושלושה תאגידים שהנאשם היה בעליהם ו/או מנהלם ופעל בהם כאורגן לכל דבר. לאורך תקופה פעלו הנאשמים שלא כדין במרמה, בקור רוח ובתכנון כשהם יוצרים מצגי שווא שונים ברשומת שחייבת להתנהל עפ"י דין, ובשקיפות מירבית, כל זאת כדי להעלים הכנסות ולהמנע מתשלומי חובה עפ"י דין.

סך כל הסכומים שהועלם או הושמט, או לשון אחרת לא הגיעו ליעדם, קרי אוצר המדינה, עומד על למעלה מ-3,000,000 ₪. אגורה מסכום זה לא הגיעה ליעדה עד לרגע זה. יצויין כי כל העבירות למצער החלק הארי בהם, בוצע בנסיבות מחמירות.

הצדדים הגיעו להסכמות. הסדר טיעון שהוגש היום וסומן מ/1. הסדר מכוחו נותר פתוח הטיעון לעניין גובה הקנסות שיוטלו על הנאשמים, משך המאסר על תנאי שיוטל על הנאשם 1 וסוכמה תקופת מאסר בפועל בסך 40 חודש.

שמעתי את טיעוני הצדדים ומצאתי כי ההסכמות הן סבירות, בטיעונים לחומרה אותם פרשה התובעת צויין כי ראשית סכום שהושמט לא הושב, המחדל לא הוסר, הפסיקה בעבירות אלה מחמירה, ויש להרתיע את הנאשם ואחרים בפרט מביצוע עבירות אלה ולמנוע לבל יקויים שלא לשמו את שנאמר "יהי ממון חברך חביב עליך כשלך". לשון אחרת, יש לגדור גדר ולהעביר מסר ברור וחד שלא משתמע לשתי פנים שכל מי שמבצע עבירות מס ושולח ידו אל כסף שצריך להגיע לאוצר המדינה יענש ובחומרה אם וכאשר יתפס בכף.

הנאשם שבפני
הודה וחסך מזמנם היקר של התביעה וביהמ"ש. גם את עובדה זו יש להביא במארג השיקולים לקולא.

אשר למצבו האישי של הנאשם, הנאשם גרוש ומשלם מזונות, אסיר שפוט בתיק אחר ומרצה עונש מאסר בפועל של 34 חודש. הנאשם איבד את כל רכושו ומצבו הרפואי לא שפיר שכן לקה בסוכרת לדבריו וביתר לחץ דם.

שקלתי את דברי הצדדים ונראה לי כי בעבירות מסוג זה, יש להעביר הגד ברור, אין כל דרך אחרת והוא, שמה שנלקח יש להשיב. לשון אחרת, את מה שנגרע מאוצר המדינה יש להשיב לה בצירוף הרתעה הולמת.

הואיל והתאגידים הנאשמות 3-1 הינן חסרות פרעון וקיומן רישומי בלבד, והואיל ונאשם 4 אסיר שפוט ונטול ממון, מצאתי לנכון לגזור על הארבעה את העונשים הבאים:
על כל אחת מהחברות, נאשמות 3-1, 75,000 ₪ קנס כספי.
על הנאשם 4 את העונשים הבאים:
א. מאסר בפועל כמוסכם בסך 40 חודש.
ב. 36 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים מיום שחרורו על כל עבירת מע"מ ועל כל עבירת מס אחרת.
ג. הואיל והנאשם חסר ממון מחד גיסא, אך פטור בלא כלום אי אפשר ומהטעם שהושמט מאוצר המדינה סכום גבוה סך של 3,000,000 ₪ אני גוזר על הנאשם שהיה הרוח החיה והפעיל בביצוע עבירות אלה שבוצעו כזכור בנסיבות מחמירות, קנס כספי בשיעור 100,000 ₪. הקנס ישולם בצירוף ריבית והצמדה כדין החל מהיום 6 חודשים לאחר שחרורו, או שנה מאסר תמורתו.
הקנס של נאשם 4, ישולם ב-5 תשלומים שווים.

זכות ערעור בתוך 45 יום מהיום.

ניתן היום א' באדר, תשס"ד (23 בפברואר 2004) במעמד הצדדים.

_____________
חנן אפרתי, שופט
קלדנית: סיגי י.
30
בתי המשפט

פ 003533/02
בית משפט השלום תל אביב-יפו
23/02/2004
תאריך:
שופט: אפרתי חנן

בפני
:









פ בית משפט שלום 3533/02 מדינת ישראל נ' אבן הכתר, צמרת השרון 2000 בע"מ, ב.ד.פ מסחר בע"מ, בנבנישתי יוסף (פורסם ב-ֽ 23/02/2004)











תיקים נוספים על אבן הכתר
תיקים נוספים על צמרת השרון 2000 בע"מ
תיקים נוספים על ב.ד.פ מסחר בע"מ
תיקים נוספים על בנבנישתי יוסף




להסרת פסק דין זה לחץ כאן



הוספת מידע משפטי למאגר
שתפו אותנו במידע משפטי שנוכל להוסיף למאגר שלנו. פסקי דין, כתבי תביעה ו/או הגנה, החלטות וכו' יוספו למערכת ויוצגו באתרנו ובגוגל.


הוסף מידע משפט