קיבוץ עמיר ,מוצרי נייר עמיר ש.ר. ,מוצרי נייר עמיר (1993) בע''מ - הכונס הרשמי - מחוז צפון

מידע על קיבוץ עמיר   



קיבוץ עמיר ,מוצרי נייר עמיר ש.ר. ,מוצרי נייר עמיר (1993) בע''מ - הכונס הרשמי - מחוז צפון

בקשות שונות אזרחי 1672/04     04/04/2004 (בשא)



תיקים נוספים על קיבוץ עמיר
תיקים נוספים על מוצרי נייר עמיר ש.ר.
תיקים נוספים על מוצרי נייר עמיר (1993) בע"מ
תיקים נוספים על הכונס הרשמי - מחוז צפון




בשא 1672/04 קיבוץ עמיר ,מוצרי נייר עמיר ש.ר. ,מוצרי נייר עמיר (1993) בע"מ נ' הכונס הרשמי - מחוז צפון




1
בתי המשפט
בשא001672/04
בבית המשפט המחוזי בנצרת
בתיק עיקרי: פשר 000225/03

04/04/2004
תאריך:

כב' השופט אברהם אברהם

בפני
:

(קבוצת עמיר)
1. קיבוץ עמיר
(בהקפאת הליכים)
2. מוצרי נייר עמיר ש.ר.
(בהקפאת הליכים)
3. מוצרי נייר עמיר (1993) בע"מ
(בהקפאת הליכים).

בעניין:
הנאמן

אורן גוטסמן (הנאמן של קבוצת עמיר)
הכנ"ר
הכונס הרשמי - מחוז צפון

ובעניין:
החלטה

ביום 27.1.2004 הגיש הנאמן בקשה לאישור שכר ביניים, לתקופה שמיום מתן הצו המקפיא את ההליכים, ועד ליום הגשת הבקשה. מתוך תגובותיהם של הנושים השונים, ובראשם הנושה העיקרי, בנק הפועלים, עולה מחלוקת נוספת, החורגת מאישור שכר הביניים, ועניינה קביעת השכר מכאן ואילך, היחס בין שכרו של הנאמן כנאמן, לבין שכרו כיו"ר הועד הממונה, והיחס לשכר טרחת עורכי הדין.
אינני רואה מחלוקת של ממש באשר לשכר הביניים של הנאמן, ומכל מקום - מקובלת עליי עמדת הכנ"ר בעניין זה, שאישרה את שכר הנאמן (כמעט במלוא הסכום), ולפיכך אני מאשר את השכר כפי שפורט בסעיף 12 לבקשה (514,257 ₪).
אשר לשכרו של הנאמן כיו"ר הועד הממונה: מעיון בפרטים שנפרסו בסעיף 4 לבקשה עולה, כי עבודתו כנאמן כוללת את ניהולו השוטף של הקיבוץ וכד', ועל כך הוא מקבל שכר בסך של 5,000 דולר כיו"ר הועד הממונה. שכר זה יש לנכות מן הסכום שאושר לנאמן למעלה כשכר ניהול, כמו גם מכל סכום שיאושר לו כשכר ניהול בעתיד.
אשר לשכר טרחת עורכי הדין: יועציו המשפטיים של הנאמן טוענים, כי שכרם אושר בעבר, במסגרת ההחלטה הראשונה שהקפיאה את ההליכים, שכן זו אישרה את פעולתו של הנאמן לפי הסמכויות שנימנו בסעיף 79 לבקשה (ובכלל זה - ס"ק 79.8 לבקשה). הנושים סבורים היפוכו של דבר, ודעתי - כדעתם. אמנם ההחלטה מיום 11.8.2003 אישרה את סמכויות הנאמן להתקשר עם בעלי מקצוע וכו', ובכללם יועצים משפטיים, אלא שאינני רואה, כי אישור זה פטר את הנאמן מפניה לבית המשפט בבקשה לאשר במפורש את הסכם השכר שיעשה עם היועצים המשפטיים, לפי שהציע (100$ לשעה וגו'). מכל מקום, גם אם ניתן היה לראות את החלטתי הראשונה ככזו המאשרת את השכר לעורכי הדין, האישור איננו כי אם אישור עקרוני לשכירת שירותים של בעלי מקצוע במגבלות שהוצגו שם. את השכר יש לאשר, איפוא, בהחלטה נפרדת ומפורשת, שתינתן לאחר שיגיש הנאמן בקשה לאשר את שכר טרחת עורכי הדין. בשולי הדברים אציין, כי תחילה סברתי כי אוכל ליתן את החלטתי גם בעניין זה, אף שהדבר אינו עולה מן הבקשה עצמה, שהרי - כאמור בפתח הדברים - הסוגיה עלתה בידי הנושים השונים והכנ"ר. אלא שלאחר מחשבה שניה חששתי, כי אני עשוי לגרום עוול למי מבעלי הדין אם אחליט בלא שתונח בפני
י בקשה נפרדת ומפורשת, שתיתן את עמדת הנאמן (ועורכי הדין) לטענות שהועלו מפי הנושים, ותכלול פרטים שביקש הכנ"ר כי יובהרו (ראו נא את עמדתו מיום 23.2.2004), ולאחריה אקבל את עמדת הכנ"ר, שיבחן את השכר ויתן את עמדתו ביחס אליו.
לסיכום:
א. אני מאשר את שכר הביניים של הנאמן, כאמור מעלה.
ב. הנאמן יגיש בקשה נפרדת לאישור שכר טרחת עורכי הדין - מתחילת הקפאת ההליכים ואילך, ובכלל זה - מהיום ועד לסוף תקופת ההקפאה.

ניתנה היום י"ג בניסן, תשס"ד (4 באפריל 2004) בהעדר הצדדים.
המזכירות תמציא העתקים לב"כ הצדדים.
אברהם אברהם
, שופט
001672/04בשא054 איתי בהלול-גור








בשא בית משפט מחוזי 1672/04 קיבוץ עמיר ,מוצרי נייר עמיר ש.ר. ,מוצרי נייר עמיר (1993) בע"מ נ' הכונס הרשמי - מחוז צפון (פורסם ב-ֽ 04/04/2004)











תיקים נוספים על קיבוץ עמיר
תיקים נוספים על מוצרי נייר עמיר ש.ר.
תיקים נוספים על מוצרי נייר עמיר (1993) בע"מ
תיקים נוספים על הכונס הרשמי - מחוז צפון




להסרת פסק דין זה לחץ כאן



הוספת מידע משפטי למאגר
שתפו אותנו במידע משפטי שנוכל להוסיף למאגר שלנו. פסקי דין, כתבי תביעה ו/או הגנה, החלטות וכו' יוספו למערכת ויוצגו באתרנו ובגוגל.


הוסף מידע משפט