אלרוב נדל''ן ומלונאות בע''מ - יוחאי דוק, בריטיש – ישראל השקעות בע''מ, מרכזי סחר (אזו־ריט) בע''מ

מידע על יוחאי דוק   



אלרוב נדל''ן ומלונאות בע''מ - יוחאי דוק, בריטיש – ישראל השקעות בע''מ, מרכזי סחר (אזו־ריט) בע''מ

תובענה ייצוגית 49381-12/10     24/03/2011 (תצ)



תיקים נוספים על אלרוב נדל"ן ומלונאות בע"מ
תיקים נוספים על יוחאי דוק
תיקים נוספים על בריטיש – ישראל השקעות בע"מ
תיקים נוספים על מרכזי סחר (אזו־ריט) בע"מ




תצ 49381-12/10 אלרוב נדל"ן ומלונאות בע"מ נ' יוחאי דוק, בריטיש – ישראל השקעות בע"מ, מרכזי סחר (אזו־ריט) בע"מ




לפני כבוד השופטת שושנה אלמגור
בקשה מס' 2
המבקשת (נתבעת 3)
אלרוב נדל"ן ומלונאות בע"מ
ע"י ב"כ עוה"ד דרור קדם

נ ג ד
המשיב (התובע)

משיבות פורמליות (נתבעות 1–2)
1. יוחאי דוק

ע"י ב"כ עוה"ד שרון ענבר־פדלון

2. בריטיש – ישראל השקעות בע"מ

3. מרכזי סחר (אזו־ריט) בע"מ
ע"י ב"כ עוה"ד ברק טל ועוה"ד ניר פרידמן
ה ח ל ט ה

זוהי בקשה לסילוק הבקשה לאישור התביעה כתובענה ייצוגית על הסף.

התובע הגדיר את הקבוצה שבשמה הגיש את התביעה כדלקמן:

כל אדם עם מוגבלות העונה על ההגדרה בסעיף 5 לחוק השוויון לאנשים עם מוגבלות, היינו כל אדם עם לקות פיזית, נפשית או שכלית לרבות קוגניטיבית, קבועה או זמנית אשר בשלם הוגבל תפקודו באופן מהותי לתחום אחד או יותר מתחומי החיים העיקריים, ו/או כל אדם הנושא תעודת נכה ו/או כל אדם הנושא תל [כך במקור – ש' א'] חניה לנכה (לרבות תו עגלה ותו משולש) אשר ביקש להיכנס למתחמו של קניון השרון בנתניה באמצעות חניון הקניות המוצע לציבור בתשלום ושילם דמי חניה מלאים וכל זאת החל מיום 07/04/05 ועד למתן פסק הדין [...]

(סעיף ב לכתב התביעה)

לטענתו, הנתבעות גבו מכלל חברי הקבוצה דמי חניה בחניון שהפעילו הגם שבסעיף 4ב לחוק חניה לנכים, התשנ"ד–1993 (להלן: ,,חוק חניה לנכים'') ניתן פטור לכל ,,אדם עם מוגבלות'', כהגדרתו בסעיף 5 לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, התשנ"ח–1998, מתשלום עלויות החניה במקום ציבורי. המבקשת טוענת כי מכרה את חלקה בחניון נשוא התביעה והבקשה בשנת 2007, ולפיכך התביעה והבקשה לאישורהּ כייצוגית אינם מגלים עילת תביעה אישית של התובע נגדה ומן הדין לדחות את הבקשה על הסף.

הלכה היא שרק במקרים יוצאי-דופן ידון בית המשפט בבקשה לסילוק על הסף בטרם נדונה הבקשה לאישור התביעה כתובענה ייצוגית (ראו רע"א 5154/08 קוסט פורר גבאי את קסירר רו"ח נ' קדמי [פורסם במאגרים, 2009]; רע"א 2022/07 הבנק הבינלאומי הראשון לישראל בע"מ נ' ארֿֿאון השקעות בע"מ [פורסם במאגרים, 2007]), שהרי אם הבקשה לאישור אינה עומדת בתנאים שנקבעו בחוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו–2006 (להלן: ,,חוק תובענות ייצוגיות'') היא תידחה ממילא, ולכן דיון בבקשה לדחותה על הסף יגרום עלֿֿפי רוב לסרבול ההליך שלא לצורך וישחית את זמנם של הצדדים ושל בית המשפט לריק. אמת, נוכל למצוא חריגים היוצאים מכלל זה, אך אלה הם אותם מקרי קיצון אשר בהם ברור ומובן מאליו עוד בטרם כניסה לגופו של עניין שאין בבקשה ולא כלום. לא זה המקרה שלפניי.

למעשה, אפילו לא נתבקש אישור התביעה כתובענה ייצוגית לא היה בידי לקבל את טענת המבקשת, קל וחומר משנתבקש אישור כזה. אמנם התובע, אשר מצהיר כי נהג לבלות את שעות הפנאי בקניון השרון מדי פעם (סעיף 5 לתצהיר התמיכה בבקשה לאישור), בחר להגביל את סכום נזק הממון הנתבע לזה שספג בשנתיים שלפני הגשת התביעה (ראו סעיפים 55–57 לבקשה ולכתב התביעה; סעיף 21 לתצהיר), אולם עילת תביעתו נגד המבקשת משתרעת על פני כל התקופה שמיום כניסת סעיף 4ב המתוקן לתוקף (07.04.2005 – ראו סעיף 17 לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (תיקון מס' 2), התשס"ה–2005, ס"ח 288, 333 (תיקון עקיף לחוק חניה לנכים)), שאז, לגרסתו (ראו סעיף 50 לכתב התביעה ולבקשה לאישור), החל הנזק להיגרם לו. אין לומר אפוא כי כתב התביעה אינו מגלה עילת תביעה אישית נגד המבקשת.

נימוקים נוספים שהעלתה המבקשת בבקשתה הם שעילת התביעה אינה באה בגדר אלה המנויות בתוספת השנייה לחוק תובענות ייצוגיות; שהתביעה מבוססת על פירוש שגוי של סעיף 4 לחוק חניה לנכים; שהתובע אינו ,,צרכן'', כמשמעות המונח בחוק הגנת הצרכן, התשמ"א–1981. על כך יש להשיב כי המסגרת שבה יש לדון בסוגיות כגון אלה היא הבקשה לאישור התובענה כייצוגית.

אשרֿֿעלֿֿכן אני דוחה את הבקשה לסילוק הבקשה לאישור התביעה כתובענה ייצוגית על הסף, ומחייבת את המבקשת לשלם לתובע הוצאות משפט, וכן שכרֿֿטרחה בסך 3,000 ₪ (כולל מע"מ). הסכומים יישאו ריבית והפרשי הצמדה כחוק מהיום ועד למועד התשלום בפועל.

התיק נקבע לדיון קדםֿֿמשפט ביום 01.05.11, שעה 1130.

ניתנה היום, י"ח אדר ב תשע"א (24 במרס 2011).
בית המשפט המחוזי בתל־אביב-יפו

ת"צ 49381-12-10 דוק נ' בריטיש –
ישראל השקעות בע"מ ואח'
24 במרס 2011
י"ח באדר ב תשע"א
1 מתוך 2








תצ בית משפט מחוזי 49381-12/10 אלרוב נדל"ן ומלונאות בע"מ נ' יוחאי דוק, בריטיש – ישראל השקעות בע"מ, מרכזי סחר (אזו־ריט) בע"מ (פורסם ב-ֽ 24/03/2011)











תיקים נוספים על אלרוב נדל"ן ומלונאות בע"מ
תיקים נוספים על יוחאי דוק
תיקים נוספים על בריטיש – ישראל השקעות בע"מ
תיקים נוספים על מרכזי סחר (אזו־ריט) בע"מ




להסרת פסק דין זה לחץ כאן



הוספת מידע משפטי למאגר
שתפו אותנו במידע משפטי שנוכל להוסיף למאגר שלנו. פסקי דין, כתבי תביעה ו/או הגנה, החלטות וכו' יוספו למערכת ויוצגו באתרנו ובגוגל.


הוסף מידע משפט