תמימי סלים תכשיטים בע''מ - מנהל מס ערך מוסף ירושלים
ניתן לקבל מידע נוסף על הצדדים בתיק זה
תמימי סלים תכשיטים בע"מ מנהל מס ערך מוסף ירושלים




תמימי סלים תכשיטים בע''מ - מנהל מס ערך מוסף ירושלים

ערעור מאסר / ערעור מיסים 211/09     09/01/2012 (עמ)



תיקים נוספים על תמימי סלים תכשיטים בע"מ
תיקים נוספים על מנהל מס ערך מוסף ירושלים




עמ 211/09 תמימי סלים תכשיטים בע"מ נ' מנהל מס ערך מוסף ירושלים








בית המשפט המחוזי בירושלים

בפני
כבוד השופטת מרים מזרחי



09 ינואר 2012

ע"מ 211-09 תמימי סלים נ' מנהל מס ערך מוסף ירושלים






המערערת:
תמימי סלים תכשיטים בע"מ



נ ג ד

המשיב:
מנהל מס ערך מוסף ירושלים
ע"י ב"כ עו"ד שירה ויזל-גלצור




פסק
דין

1.
ערעור על החלטת המשיב בהשגה על שומת מס ערך מוסף. המערערת הינה חברה פרטית למכירה וייצור תכשיטים והיא הבעלים של בית מלאכה לייצור תכשיטי זהב. המערערת קונה זהב מאנשים פרטיים. חלק מהזהב שנקנה מנוקה ונמכר, ויתר הזהב מומס וממנו מייצרת המערערת תכשיטים חדשים ע"י מכונות שונות.

2.
המשיב מצא כי המערערת מוציאה חשבונית מס על מלא סכום המכירה, אולם בדיווחיה למע"מ היא מפחיתה את סכומי המכירות בגובה סכומי רכישת זהב מאנשים פרטיים.

לשיטת המשיב בכך המערערת נקטה דרך לא מדויקת, מאחר שבאופן מעשי לא היה בידיה להפריד לגבי כל תכשיט ותכשיט שהיא מוכרת את סכום הקניה שלה (שכן רבים מהתכשיטים מיוצרים למעשה על ידי המערערת עצמה לאחר שאלה שנקנו הותכו או עברו עיבוד כלשהו). התחוור שהמערערת נשענת בחישוביה על מחיר הקניה של זהב באותו החודש ועל מספר הגרמים שנמכרו. מדובר עפ"י גישת המשיב במכשיר לא מדויק לחלוטין שכן למצער חלק מן הזהב שנקנה בחודש מסוים לא נמכר באותו החודש, וממילא מדובר בדרך חישוב שאינה מוכרת בשום דין.

3.
בהשגתה, וגם לפני, נשענה המערערת על הוראת ס' 5(א) לחוק מס ערך מוסף (להלן: "החוק") הקובע,

" שר האוצר רשאי לקבוע סוגים של דברי אומנות ושל נכסים משומשים למעט דירת מגורים שהמס עליהם כשהם נמכרים בידי מי שעסקו מכירת נכסים כאלה יהיה לא ממחירם המלא אלא מההפרש שבין מחירם בעת המכירה לבית מחירם בעת הרכישה. קבע שר האוצר כאמור לא ינוכה מס התשומות שהוטל על מכירתם לעוסק או על יבואם בידיו".

4.
המערערת טוענת כי התכשיטים ופריטי הזהב שנמכרו על ידה הינם בגדר "נכסים משומשים" או לחלופין "דברי אומנות", ומכאן שהוא חבה במע"מ אך על ההפרש שבין המחיר בעת הקניה למחיר בעת המכירה.


המשיב טען כי על המערערת לשלם את המע"מ על מלוא מחיר המכירה של התכשיטים עפ"י הכלל הקבוע בסעיף 2 לחוק, וסעיף 5 כלל לא חל על התכשיטים נשוא הערעור וכך גם תקנות מע"מ (מכירת מטבעות, מדליות ומטילי זהב) כאשר המערערת ממילא אינה עומדת בתנאי התקנות. לשיטת המשיב ברי כי המחוקק לא התכוון להחיל את ההסדר הקבוע בסעיף 5 על עסקה שבמרכזה תהליך התכה וצורפות ליצירת תכשיט חדש, דהיינו מצב שבו התכשיט הישן משמש כחומר גלם בלבד ליצירת תכשיט חדש.

5.
לאחר שהצדדים הגישו תצהירים לעניין התשתית העובדתית הרלבנטית ולאחר שהמצהירים נחקרו, הוטל על הצדדים להגיש סיכומים בכתב.

6.
במסמך שהגיש מנהל המערערת כל שנטען, בעמוד אחד, הוא שהמערערת עבדה עפ"י החוק, ובית המשפט התבקש להתחשב במצבו הכלכלי הקשה של מנהל המערערת. לא ניתן לקרוא לעמוד זה "סיכומים" מאחר שאין בו כל התייחסות עניינית להיבטים המשפטיים של המחלוקת ואף להיבטים העובדתיים הרלבנטיים. לאור האמור ניתנה על ידי החלטה הנותנת למערערת אורכה להגיש סיכומים עד ליום 5.12.11 תוך שהובהר כי אין במסמך שהוגש משום סיכומים. המערערת לא אחזה באפשרות זו ולא הגישה סיכומיה, אף לאחר מכן.

7.
לאור האמור, בהעדר סיכומים, אני דוחה את הערעור.


המערער ישלם למשיב הוצאות הערעור בסכום של 7,500 ₪.



המזכירות תשלח העתק פסק הדין לצדדים.



ניתן היום,
י"ד טבת תשע"ב, 09 ינואר 2012, בהעדר הצדדים.










עמ בית משפט מחוזי 211/09 תמימי סלים תכשיטים בע"מ נ' מנהל מס ערך מוסף ירושלים (פורסם ב-ֽ 09/01/2012)











תיקים נוספים על תמימי סלים תכשיטים בע"מ
תיקים נוספים על מנהל מס ערך מוסף ירושלים




להסרת פסק דין זה לחץ כאן



הוספת מידע משפטי למאגר
שתפו אותנו במידע משפטי שנוכל להוסיף למאגר שלנו. פסקי דין, כתבי תביעה ו/או הגנה, החלטות וכו' יוספו למערכת ויוצגו באתרנו ובגוגל.


הוסף מידע משפט