התכוף בע''מ - תשתיות נפט ואנרגיה בע''מ,מאיר שטרית עבודות מתכת בע''מ,חברון משה בע''מ,פרידמן את הרשקוביץ בע''מ,כור מתכת בע''מ,חמו אהרון בע''מ




התכוף בע''מ - תשתיות נפט ואנרגיה בע''מ,מאיר שטרית עבודות מתכת בע''מ,חברון משה בע''מ,פרידמן את הרשקוביץ בע''מ,כור מתכת בע''מ,חמו אהרון בע''מ

בקשות שונות 32844/04     31/08/2004 (בש)



תיקים נוספים על התכוף בע"מ
תיקים נוספים על תשתיות נפט ואנרגיה בע"מ
תיקים נוספים על מאיר שטרית עבודות מתכת בע"מ
תיקים נוספים על חברון משה בע"מ
תיקים נוספים על פרידמן את הרשקוביץ בע"מ
תיקים נוספים על כור מתכת בע"מ
תיקים נוספים על חמו אהרון בע"מ




בש 32844/04 התכוף בע"מ נ' תשתיות נפט ואנרגיה בע"מ,מאיר שטרית עבודות מתכת בע"מ,חברון משה בע"מ,פרידמן את הרשקוביץ בע"מ,כור מתכת בע"מ,חמו אהרון בע"מ




1


בתי המשפט
בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
בשא032844/04

עתמ 002348/04
בפני
:
כב' השופטת גדות שרה

תאריך:
31/08/2004



בעניין:
התכוף בע"מ



ע"י ב"כ עו"ד
ש. כרוב

שד' בן גוריון 6, חיפה 35414
טל': 8552882-04, פקס: 8552877-04
המבקשת

נ ג ד


1. תשתיות נפט ואנרגיה בע"מ

ע"י ב"כ עו"ד מ. ישראל

שד' שאול המשלך 8, תל אביב 64733
טל': 6966777-03, פקס: 6966955-03
2. מאיר שטרית עבודות מתכת בע"מ

3. חברון משה בע"מ

4. פרידמן את הרשקוביץ בע"מ

5. כור מתכת בע"מ

6. חמו אהרון בע"מ





המשיבים
החלטה

1. זוהי בקשה למתן צו ביניים שהגישה המבקשת כנגד המשיבות.

עובדות:
2. המבקשת היא חברה ציבורית העוסקת, בין היתר, בייבוא ואחזקה של מוצרי מתכת למיניהם, לרבות מיכלים, מיכליות מתדלקות, כבאיות ורכבים ממוגנים.

3. משיבה 1 (להלן: "תש"ן") פרסמה מכרז פומבי בו נטלו חלק 5 מציעים.
ועדת המכרזים של תש"ן החליטה כי הצעת משיבות 2 ו-3 הינה ההצעה הזוכה במכרז, על אף שהצעת המבקשת היתה זולה יותר.
משום כך הגישה המבקשת עתירה מנהלית ובמסגרתה בקשה זו לצו ביניים.

4. בעתירה מבקשת העותרת להצהיר כי החלטת ועדת המכרזים של תש"ן הינה פסולה מאחר ומשיבות 2 ו-3 אינן עומדות בתנאי הסף של המכרז.
בנוסף, מבקשת העותרת ליתן צו המכריז על זכייתה בשל היותה הצעתה הזולה ביותר במכרז ומשום שעמדה בכל תנאי הסף של המכרז.

5. בבקשתה לצו ביניים עותרת המבקשת לאסור על תש"ן להתקשר בהסכם עם משיבות 2 ו-3 אשר הוכרזו כזוכות, ולאסור עליהן להמשיך בביצוע העבודות נשוא המכרז עד להכרעה בעתירה.

6. בבקשה זו דנה החלטה זו.

7. ביום 11.08.04 נעתר כב' השופט ע. מודריק לבקשה בחלקה וניתן על ידו צו ארעי המונע התקשרות בין תש"ן למשיבות 2 ו-3. עוד הורה כב' השופט ע. מודריק למשיבים להגיש תגובה תוך 7 ימים.

8. ביום 22.08.04 וביום 24.08.04 הוגשו תגובות המשיבים כאשר בתגובה תש"ן צויין כי ההתקשרות עם משיבות 2 ו-3 כבר נעשתה.


דיון

9. אחת מדרישות הסף של המכרז (המופיעה מס' 2-3 להודעה על המכרז, נספח ז' לבקשה) היא כדלקמן:

"2. למציע נסיון בהקמת מיכלי פלדה לאיחסון דלקים בנפח העולה על 1000 מ"ק (לפחות 2 מיכלים ב-5 שנים אחרונות...);
3. למציע מתכנן בעל נסיון בתכנון מיכלי פלדה לאיחסון דלקים בנפח העולה על 3000 מ"ק בהתאם לתקנים המפורטים במסמכי המכרז, אשר יבצע את התכנון עבור העבודות...".

בסעיף 5.4 למסמכי המכרז (נספח ה' לבקשה) נקבע:

"המציע הינו קבלן רשום בסווג 150א - 4 או 192ב - 3".

10. ועדת המכרזים החליטה לפסול את הצעת המבקשת מאחר וסברה כי המבקשת לא עמדה בתנאי הסף הדורש נסיון בהקמת מיכלי פלדה לאיחסון דלקים. מתרשומת ועדת המכרזים מיום 21.07.04 עולה כי עמדת היועה"מ של ועדת המכרזים היתה כי יש לפרש את המונח "מיכלי דלק" בפרשנות מילולית דווקנית, היינו, על המציע להיות בעל נסיון בהקמת מיכלים אשר ישמשו בפעל לאיחסון דלקים.

על עמדה זו חוזרים המשיבים בתגובותיהם ובס' 5 לתגובה טוענת תש"ן:

"במקרה דנן לאור העובדה שמדובר במיכלים שייעודם הינו לאחסון דלקים, ועל מנת למנוע פגיעה בלתי הפיכה באיכות הסביבה ישנו צורך ממשי, בטיחותי (מדובר בסביבה נפיצה, היינו במתקן המטפל באלפי טונות של דלקים (וספציפי) במציע בעל נסיון בהקמת מיכלים פלדה ששימוש לאיחסון דלקים בנפח העולה על 1000 מ"ק)".

11. כנגד החלטה זו טוענת המבקשת.
לטענתה, המפרט הטכני, הנכלל במסגרת החוזה, מתייחס להקמתם של מיכלים לאיחסון דלקים ונוזלים אחרים, אשר ייוצרו, יסופקו ויאושרו בהתאם לתקן האמריקאי 650- api והתכנון הסייסמי יעשה בהתאם לאמור בנספח api של תקן 650-api (ר' סעיף 19 לבקשה).
המבקשת הציגה את נסיונה בידע מיכלים כאלה, המיועדים לאיחסון דלקים ואשר יוצרו על פי כל הדרישות המפורטות במכרז ובמפרט הטכני, ועל פי תקן 650-api.
כשם שכוונת תש"ן, כך לטענת העותרת, לאחסן במיכלים אלה המיועדים לאיחסון דלקים וחומרים אחרים (כגון: מי נטל), כך גם לקוחותיה, עבורם ייצרה מיכלים זהים, עשו שימוש במיכלים אלה לאיחסון חומרים אחרים.

מאחר ואין כל הבדל בנתונים ההנדסיים והטכניים של המיכלים שייצרה המבקשת בעבר לאלה הנדרשים במכרז, והמיכלים שייצרה בעבר מיועדים לאיחסון דלקים, כי אז עמדה היא, לטענתה, בתנאי הסף הנדרש.

12. המחלוקת בתיק זה היא פרשנות, היינו, האם על המבקשת להוכיח נסיון בהקמת מיכלים לאיחסון דלקים, היינו, האם הקימה בעבר מיכלים כאלה על פי הדרישות והתנאים המופיעים במכרז, כטענתה, או שמא עליה להוכיח כי הקימה מיכלים כאלה בעבר אשר איחסנו בפועל דלקים, כטענת המשיבים.

13. מתגובת תש"ן עולה כי המיכלים נשוא המכרז מיועדים לאיחסון דלקים בפועל וההבדל בין מתקן דלק למתקנים אחרים הינו בסביבה הנפיצה, המועדת והמסוכנת מאחר ומדובר במתקן המטפל באלפי טונות של דלקים (ר' ס' 4 לתגובת תש"ן).
משום כך כל מהלך העבודה נעשה בתנאים שונים, דבר המצביע על הצרך בנסיון רלבנטי, ממשי וספציפי ומשום כך, לטענת תש"ן, יש צרך במציע בעל נסיון בהקמת מיכלים ששמשו בעבר לאיחסון דלקים כדי למנוע פגיעה בלתי הפיכה באיכות הסביבה.

14. דעתי היא כי לאור האמור לעיל, ועל אף הפסיקה הקובעת כי יש לפרש את תנאי הסף על דרך ההרחבה על מנת לאפשר השתתפות גורמים רבים יותר במכרז, הפירוש שנתנה ועדת המכרזים לתנאי הסף בעניין הנסיון הוא סביר, ויש בו גם הגיון.
משום כך, ומשמדובר במחלוקת פרשנית, כאשר הפירוש שניתן על ידי ועדת המכרזים הוא סביר, לא מצאתי כי יש מקום להעתר לבקשה לצו ביניים על בסיס פרשנות המבקשת.

15. לאור התוצאה אליה הגעתי בבקשה זו, לפיה אין המבקשת זוכה במכרז, ומאחר והסעד המבוקש בעתירה הינו זכייתה של המבקשת במכרז ולא בטולו של המכרז, כי אז אין לדון בטענות המבקשת לעניין אי עמידת משיבות 2 ו-3 בתנאי הסף.
קבלת טענות המבקשת לעניין אי עמידת משיבות 2 ו-3 בתנאי הסף לא תביא להכרזה על זכייתה במכרז ומשום כך אין היא בעלת זכות עמידה לטעון טענות בעניין אי עמידת משיבות 2 ו-3 בתנאי הסף. ר' רע"א 5864/00 רום שירותים ימיים בע"מ נ' החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי בע"מ ואח', דינים עליון, נח 552.

16. אשר על כן ולסיכום הבקשה נדחית.

17. אין צו להוצאות.

18. המזכירות תשלח העתק מהחלטה זו לצדדים.


ניתנה היום, י"ד באלול, תשס"ד (31 באוגוסט 2004), בהעדר הצדדים.


גדות שרה
, שופטת









בש בית משפט מחוזי 32844/04 התכוף בע"מ נ' תשתיות נפט ואנרגיה בע"מ,מאיר שטרית עבודות מתכת בע"מ,חברון משה בע"מ,פרידמן את הרשקוביץ בע"מ,כור מתכת בע"מ,חמו אהרון בע"מ (פורסם ב-ֽ 31/08/2004)











תיקים נוספים על התכוף בע"מ
תיקים נוספים על תשתיות נפט ואנרגיה בע"מ
תיקים נוספים על מאיר שטרית עבודות מתכת בע"מ
תיקים נוספים על חברון משה בע"מ
תיקים נוספים על פרידמן את הרשקוביץ בע"מ
תיקים נוספים על כור מתכת בע"מ
תיקים נוספים על חמו אהרון בע"מ




להסרת פסק דין זה לחץ כאן



הוספת מידע משפטי למאגר
שתפו אותנו במידע משפטי שנוכל להוסיף למאגר שלנו. פסקי דין, כתבי תביעה ו/או הגנה, החלטות וכו' יוספו למערכת ויוצגו באתרנו ובגוגל.


הוסף מידע משפט