הנאא עוויס, הבה מוחמד נאפז מופתש - הוועדה הבינמשרדית למתן מעמד מטעמים הומניטרים, ראש מנהל האוכלוסין- משרד הפנים, יו''ר ועדת ההשגה לזרים

מידע על הנאא עוויס   



הנאא עוויס, הבה מוחמד נאפז מופתש - הוועדה הבינמשרדית למתן מעמד מטעמים הומניטרים, ראש מנהל האוכלוסין- משרד הפנים, יו''ר ועדת ההשגה לזרים

עתירות מנהליות 23722-03/13     09/05/2013 (עתמ)



תיקים נוספים על הנאא עוויס
תיקים נוספים על הבה מוחמד נאפז מופתש
תיקים נוספים על הוועדה הבינמשרדית למתן מעמד מטעמים הומניטרים
תיקים נוספים על ראש מנהל האוכלוסין- משרד הפנים
תיקים נוספים על יו"ר ועדת ההשגה לזרים




עתמ 23722-03/13 הנאא עוויס, הבה מוחמד נאפז מופתש נ' הוועדה הבינמשרדית למתן מעמד מטעמים הומניטרים, ראש מנהל האוכלוסין- משרד הפנים, יו"ר ועדת ההשגה לזרים








בית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים



עת"מ 23722-03-13 עוויס ואח' נ' הועדה הבינמשרדית למתן מעמד מטעמים הומניטרים ואח'




בפני

כב' השופט
עודד שחם


עותרים

1
.
הנאא עוויס

2
.
הבה מוחמד נאפז מופתש


נגד


משיבים

1.הוועדה הבינמשרדית למתן מעמד מטעמים הומניטרים
2.ראש מנהל האוכלוסין- משרד הפנים
3.יו"ר ועדת ההשגה לזרים




פסק דין



1. משהוגש כתב תשובה של המשיב בפני
ועדת ההשגה, מיצה ההליך הנוכחי את עצמו. אין מקום לדון במעמדה של העותרת 2 בטרם החלטה בהשגה. אף אין מקום להורות על מתן החלטה בהשגה לאלתר, בהינתן המועד בו הוגש כתב התשובה לוועדת ההשגה. בנסיבות אלה, ובשים לב לחובה למצות סעדים, אני מורה על מחיקת העתירה.

2. אשר לבקשת העותרות לעניין צו הביניים. מתשובת המשיב עולה, כי לוועדת ההשגה סמכות להוציא צווים כאמור במקרים מתאימים. הניסיון מלמד כי כך אכן נעשה. במצב דברים זה, ובשים לב לכך שההליך שבכותרת הגיע לסיומו, אין מקום להותרת צו הביניים שניתן בהליך הנוכחי בעינו. הפורום המתאים להחליט בבקשת העותרות האמורה היא ועדת ההשגה.

3. אשר לסוגיית ההוצאות. ההתנהלות, בגדרה הוגש כתב התשובה בהשגה כשנה לאחר הגשתה, אכן מעוררת קושי רב, כטענת העותרות. העובדה שברקע מצויים קשיים מנהליים כאלה או אחרים, עליהם מצביע המשיב, אינה גורעת מקושי זה באופן משמעותי. לטענת המשיב בדבר השתהות של העותרות לא מצאתי יסוד מספיק, נוכח הפירוט המופיע בעתירה קודמת (עת"מ 52223-02-12), אשר צורפה לעתירה הנוכחית. אשר לטענת המשיב כי לא העתירה היא שהניעה את עיקר הפעולות שנעשו להכנת והגשת כתב התשובה מאת המשיב בפני
ועדת ההשגה, הרי שהלכה למעשה, הוגש כתב התשובה לוועדת ההשגה אך בעקבות הגשת העתירה. בנסיבות אלה, יש יסוד מציאותי לטענת העותרות, כי הגשת העתירה תרמה, לכל הפחות, להגשת כתב התשובה של המשיב לוועדת ההשגה במועד בו הוגש. אשר לטענת המשיב כי היה על העותרות לפנות לוועדת ההשגה לאחר שתשובת המשיב לא הוגשה במועד, הרי שעולה מהשתלשלות העניינים המפורטת בעתירה, על צרופותיה, כי נעשו בשלבים קודמים פניות כאמור של העותרות. פניות אלה לא הביאו לתוצאה ממשית. בנסיבות אלה, אין בטענה זו כדי לסייע למשיב.

4. התוצאה של כל האמור היא, כי קיימת הצדקה עניינית לחייב את המשיב בהוצאות העותרות. בשים לב לשלב הדיוני בו הסתיים ההליך ולהיקף העבודה שנדרשה בגדריו, נקבע בזה כי המשיב ישא בשכר טרחת עורך דין של העותרות בסך של 5,500 ₪. לסכום זה אין לצרף מע"מ. כמו כן, ישפה המשיב את העותרות בגין מלוא סכום האגרה בו נשאו לצורך הגשת ההליך (1,940 ₪). סכומים אלה ישולמו על ידי המשיב עד ליום 16.6.13.



ניתן היום,
כ"ט אייר תשע"ג, 09 מאי 2013, בהעדר הצדדים.














עתמ בית משפט לעניינים מנהליים 23722-03/13 הנאא עוויס, הבה מוחמד נאפז מופתש נ' הוועדה הבינמשרדית למתן מעמד מטעמים הומניטרים, ראש מנהל האוכלוסין- משרד הפנים, יו"ר ועדת ההשגה לזרים (פורסם ב-ֽ 09/05/2013)











תיקים נוספים על הנאא עוויס
תיקים נוספים על הבה מוחמד נאפז מופתש
תיקים נוספים על הוועדה הבינמשרדית למתן מעמד מטעמים הומניטרים
תיקים נוספים על ראש מנהל האוכלוסין- משרד הפנים
תיקים נוספים על יו"ר ועדת ההשגה לזרים




להסרת פסק דין זה לחץ כאן



הוספת מידע משפטי למאגר
שתפו אותנו במידע משפטי שנוכל להוסיף למאגר שלנו. פסקי דין, כתבי תביעה ו/או הגנה, החלטות וכו' יוספו למערכת ויוצגו באתרנו ובגוגל.


הוסף מידע משפט