בדיקת בעלות רכב קודמת



חברות ביטוח רכב



בדיקת בעלות רכב קודמת

בדיקה רשמית במשרד הרישוי - הבדיקה נכונה למועד ההזמנה.

ניתן לבצע מגוון בדיקות על כלי רכב הרשומים בישראל.

  • בדיקת בעלות רכב קודמת
  • בדיקה האם הרכב משועבד במשרד הרישוי
  • בדיקה האם הרכב ממושכן ברשם המשכונות
  • בדיקת היסטוריית התאונות של הרכב
  • בדיקה האם הרכב מעוקל
  • בדיקה סוג הבעלות של הרכב



בדיקת רכב לפני קנייה





שאלות ותשובות


שימו לב- המידע מועבר אליכם כפי שהתקבל מהמקורות הרשמיים נכון לרגע ההזמנה. המידע מוצע כמות שהוא, "As Is", וחברתנו אינה נושאת באחריות לגבי נכונות ו/או עדכניות ו/או מהימנות המידע

המידע מסופק ע"י גורמים שונים ורשמיים בינהם משרד התחבורה, רשם המשכונות, משטרת ישראל וחברות הביטוח. המידע מסופק ע"י איגוד חברות הביטוח בישראל אשר ברשותו מאגר מידע של תביעות ששולמו על ידי חברות הביטוח בגין נזקי רכוש שנגרמו בתאונות דרכים (לרבות גניבות) לכלי רכב מבוטחים. המידע הינו על פי דיווחי חברות הביטוח: "איי.אי.ג'י", "איילון", "אליהו", "ביטוח חקלאי", "ביטוח ישיר", "הכשרה", "הפניקס", "הראל", "כלל", "מגדל", "מנורה", "שומרה", "שירביט", "שלמה". המידע במאגר כולל 7 שנים לאחור ככל שישנו בחברות הביטוח ודווח למאגר.

בנוסף מגוון הבדיקות מתבצעות במשרד הרישוי, במשרד המשפטים ובמשטרת ישראל.

יש להבדיל בין הבאים:

בדיקת סוג הבעלויות של הרכב - מתבצעת במשרד הרישוי
בדיקת משכון רכב - מתבצעת ברשם המשכונות
בדיקת שעבוד רכב - מתבצעת במשרד התחבורה
בדיקת רכב מועקל - מתבצעת במשרד התחבורה
בדיקת רכב גנוב - מתבצעת במשטרת ישראל
בדיקת היסטוריית תאונות רכב - מתבצעת מול חב' הביטוח


עד שני ימי עסקים ובד"כ תוך יום עסקים אחד.

1. המידע בתשובה לשאילתה, כולל מידע מתוך המאגר לגבי הרכב בגינו הוגשה השאילתה והוא מתייחס, הן לכיסוי הביטוחי לרכב והן לתביעות בגין נזקים לרכב המבוטח. יש להתייחס לשני פרטי מידע אלו במשולב (להלן - "המידע")

2. מודגש כי המידע מבוסס על הנתונים הקיימים במאגר, כפי שדווחו על ידי חברות הביטוח (7 שנים לאחור ככל שישנו בחברות הביטוח( - ואין בעל המאגר, מחזיק המאגר ומפעילו, מרכז הסליקה של חברות ביטוח בע"מ (להלן - "מרכז הסליקה") ו/או מי מטעמו, אחראים לתוכן המידע ושלמותו.

3. בנוסף, ייתכן שהמידע הכלול במאגר, אינו מדויק או שלם ואינו כולל את כל סכומי התביעות ופרטיהם לרבות פרטי המידע הביטוחי לרכב המסוים. הסיבות לכך יכולות להיות (אך לא רק(
א. לא בכל "חיי" הרכב הוא היה מבוטח.
ב. היעדר נתונים על תביעות בין היתר מהסיבות :העדר הגשת תביעה לחברת הביטוח, דחיית התביעה על ידי חברת הביטוח או שהנזק אירע בשעה שהנזק לרכב לא היה מבוטח.
ג. חוסר יכולתו של מבטח, לספק נתונים ברמת הפירוט המצויה במאגר.
ד. טעויות שיתכן ונפלו בחברות המדווחות למאגר, לגבי פרטי המידע.


4. המידע אינו מבוסס על בדיקת הרכב על ידי חברת הביטוח, אלא על תשלום תביעות לגביו, ולפיכך, המידע אינו קובע את מצבו המכני, הבטיחותי והתפקודי של הרכב, לרבות התאונות שאירעו לו, וכן אינו מהווה תחליף לבירור מצבו המכני, הבטיחותי והתפקודי של הרכב.

5. המידע אינו קובע את שוויו של הרכב ואינו מהווה שמאות שלו.

6. מודגש, כי המידע אינו מידע לגבי מהות הנזק, אלא לגבי תשלום תביעות שדווחו בלבד ולכן ייתכן שרכבים מסוימים אשר מדווחים כבעלי אפס תביעות/משוללי תביעות, ניזוקו - אך לא שולמו תביעות מסיבות שונות, בין היתר, מהסיבות: היעדר הגשת תביעה לחברת הביטוח, דחיית התביעה על ידי חברת הביטוח, מידע חסר מחברות הביטוח (ראה סעיף 3 לעיל )או כאשר הנזק אירע בשעה שהרכב לא היה מבוטח.

7. מודגש כי היעדר מידע אודות הרכב, אין פירושו שהרכב תקין או שלא אירעה לו תאונה.

8. התשובה לבקשת המידע (השאילתה) מותנית בהערות, הסתייגויות והסייגים שצוינו לעיל והשימוש של מבקש המידע באפשרות להגיש שאילתה ולקבל עליה תשובה כפופה להערות, הסתייגויות והסייגים הנ"ל, ומותנית בכך שלבעל המאגר, מחזיקו ו/או מנהל המאגר, מרכז הסליקה של חברות ביטוח בע"מ ו/או מי מטעמו - אין כל אחריות לנכונות הנתונים בתשובה לבקשת המידע (השאילתה).

הדרך לקבלת המידע עבור בעלים פרטיים של כלי רכב שהינם בעלי כרטיס אשראי על שמם: מודגש כי כרטיס האשראי חייב להיות על שם בעל הרכב שמופיע ברישיון הרכב (בעלים ראשי או משני), שכן הוא משמש גם לצרכי זיהוי המבקש כבעל הרכב הרשום במשרד התחבורה.)